Gå til innhold

Gravid i 14 uke - men hvorfor føler jeg at babyen er død? Snufs.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet at det er vanlig at graviditetssymptomene blir vekk rundt denne tida - men jeg skal vel føle at jeg er gravid? Høres sikkert makabert ut, men har følelsen at fosteret er dødt......Har ikke vondt eller blødning.

Har en venninne dette skjedde med - ble oppdaget på UL i uke 13. Hun hadde heller ingen symptomer på dette i forkant av smerter/blødninger etc....

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ganske vanlig å bli bekymret i den tiden der siden du ikke har symptomer og ikke kjenner liv. Du kan jo stikke innom jm/lege og spørre om de kan sjekke etter hjertelyd, men det er ikke sikkert de finner det og da blir du kanskje enda mer bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en gravid har følelsen av at noe er virkelig galt, er det viktig at du tar det på alvor mener nå jeg...Ta kontakt med jordmor/lege i morgen, si at du vil høre hjertelyden( som hun over sier kan det være for tidlig, jeg fikk høre hjertelyden da jeg var i uke 13) Hvis de ikke finner den, hadde jeg ikke gitt meg før jeg fikk en UL. Stå på krava, du kan ikke gå å være nervøs i 4 uker til....

 

Men kan godt hende du blir ekstra redd fordi du har en venninne det har skjedd med, mest sansynelig står alt bra til med den lille spira di..

Har du ingen symptomer nå?

 

Masse lykke til :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av symtomer jeg har igjen kan jeg nevne ømme pupper(AU), større mage og fødselstripe. Men hørte hjertelyd i ca uke 11 hos jordmor. Tror jeg best kan beskrive det som at jeg våknet for ca en uke siden og følte at jeg ikke lenger hadde noe levende inni meg. Men ikke vondt, og ikke blødning...

 

Takk for svar - mener å ha hørt noe sånt jeg også -at en skal ta den gravides følelse av at noe er galt på alvor. ....

Får vel ta en tlf i morgen da...

 

Takk takk;)

 

*Krysser armer og bein for lillevennenmin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en stor mage tidlig, men følte meg ikke gravid på noen annen måte enn det egentlig. Dvs, kjente liksom ikke noe INNI magen eller annet enn litt uggen kvalme og svimmel trøtthet.

 

Om et par uker kjenner du deg litt mer gravid- Tro meg, svangerskapet har mange måneder hvor man virkelig kjenner at det vokser og gror inni der! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det ikke noe galt da, men det er greit å få sjekka det. Er forferdelig å gå å lure på no sånt da.

Er i grunn en slitsom tid før en kjenner liv daglig. Jeg gikk og å lurte på om alt var som det skulle og det er det :)

Ring å få deg en time forå være sikker, men jeg er ganske sikker på at alt er i orden :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også gikk rundt og var overbevist om at babyen var død omtrent på det tidspunktet der. Man kjenner ikke så mye til graviditeten fordi de første symptomene er gått over og resten kommer ikke på ei stund. Antagelig er alt helt som det skal, men det er ikke så lett å si det til seg selv når man først har begynt å tenke i den retningen. Snakk med legen eller jordmor, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenenr meg godt igjen også. ukene fra uke 13 og frem til nå (uke 18) har vært veldig slitsomme. de første symptomene begynte å avta, og ingen (tydelige) nye kom til. skal til legen i dag, og er så utålmodig! Vil høre fosterlyden, den fikk jeg høre sist gang, i uke 14, og det var veldig godt. Tenker av og til som deg, at babyen ikke lever lengre, men innerst inne tror jeg alt er bra med den, og det tror jeg det er med babyen din også. Vet at det er mange som tenker som oss i denne perioden, men alt er bra likevel. Men er enig med de andre her, ta gjerne kontakt med lege eller JM og få bekreftet at babyen din har det bra, så slipper du å gå sånn å bekymre deg så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på UL idag , babyen var stor og fin sa de, den snudde seg,sparket og viftet med armene...hehe..herlig og se at alt er fint!

nå er jeg ikke redd lengre!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...