Gå til innhold

Duo eller kombi?


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann:)Venter mitt første barn 1.okt.Har ingen erfaring med vogner,hva er best?Noen som vil dele erfaringer.pos/neg?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duo er vel generelt større i bag'n enn kombi. Men så klart; ingen regel uten unntak.

 

Finn vogntype du liker og se på bag-str, du! Du får nok mange forskjellige svar her=)

 

Selv skal jeg kjøpr en duo-vogn fordi jeg får barn i juli og trenger litt plass i bagen til både barn og pose over vinteren. Du vil jo trenge en romslig bag du også, med en oktober-baby.

 

Dra i mange forskjellige vognbutikker, spørr og grav og be de vise deg og prøvetrill.

 

Det er en vogn-jungel uten like der ute.

 

 

Lykke til=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Ja,det er en skikkelig stor vogn-jungel så man blir ganske forvirret:)Har tenkt på duo pga.plass i bag til vinteren,men ikke bestemt meg enda.Jeg må opp og ned trapp,så tenker bagen må være lett å ta av og på og ikke minst bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

 

Jeg får også sommerbaby, men vi har allikevel bestemt oss for en combivogn.... Bagen er litt mindre, men den kan lett taes med inn uten å måtte vekke barnet hvis det sover (det er et stort pluss for oss, som er avhengig av å få med bagen inn). Vi kommer til å kjøpe voksipose, og blir det for liten plass i bagen til vinteren flytter vi babyen over i sportsdelen .... Tror det går like greit jeg :).....Babyen ligger varmt og godt oppi voksiposen i sportsdelen også:)

Det er snakk om max et par cm forskjell på duo og combi bag...

 

Kjøper du derimot Quinny vogn er bagen til den veldig kort, slik at barnet vokser fort ut av vogna...Den anbefaler jeg derfor ikke!

 

Men det er ikke lett, det er jeg helt enig i...Vi har titta lenge på vogn:) Men valget har falt på Emmaljunga combi sport....Fin vogn, med masse finesser.....

 

Lykke til !!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha emmaljunga edge duo=)

 

Jeg er ikke avhengig av å ha ut bag'n da.. Bor i enebolig uten en drøss trapper opp og ned liksom. Da hadde jeg nok valgt en kombi. Men du kan jo finne romslige kombier også!

 

Igjen; lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vi også sett på,likte den jeg.Skal bare opp en trapp,men den er lang og det kan vel bli litt tungt med bag og barn oppi,spesielt om vinteren.Det virker som det er mange som velger Emmaljunga vogn nå.Har fra tidligere hørt at Simo var veldig populære,men synes ikke mange har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, emmaljunga er veldig populær.

 

Men du skal tenke godt på hva du velger når du må bære med deg bagen sånn assa.. Det er liksom noen kg.

 

Du får dra rundt i butikker å bære vogner hihi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk førstemann i slutten av september og ble da anbefalt duovogn av vognforhandleren,rett og slett pga plassen. Med pose/skinn og en baby på 4/5 mnd i de kaldeste månedene,så var deres erfaring at bagvogn ble for lite, mens de som fødte på våren fint kunne bruke kombi.Jeg har beholdt min Simovog som jeg har vært SUPERfornøyd med! Sikkert ikke den mest fancy,men den blir ikke skranglete i understellet,som har vært en erfaring fra venninner med mer "designer"vogner. De er kule, har masse duppeditter,men varer ikke alltid i all slags vær i Norge. Men,som mange her påpeker, dersom man trenger bagen til å bære i,så velg bagvogn..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger duo vogn, kan du vel ikke bruke nett i bilen + at det er mye mer tungvint om du skal ha babyen med inn et sted om den sover i vogna - med kombi kan du jo bare ta med bagen inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa i butikken at man kan bruke duo liggedelen til nett i bilen,men mener jeg har hørt tidligere at det ikke går..Går jo å ta med duodelen inn også,men som du sier mye mer tungvint.Hmm...det er ikke lett å bestemme seg..Har jo god tid,men liker å planlegge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett på basson duo vogn. til den er det en egen bag som passer i bag delen på vognen slik at du de første mnd iallefall, lett kan ta den med deg inn og eventuelt opp trapper.. selve bagdelen er også kjempe stor slik at det er mye plass til skinn og voksi pose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bag finnes til flere av duo og dypvogner vet jeg.

MEN den stjeler faktisk litt plass assa, for det er ikke SÅ mange cm som skiller en duo fra en kombi og da er det ikke mange cm som skal til for å merke forskjellen liksom.

 

Vanskelige greier! Glad jeg har bestilt vogna og bare venter på den skal bli ferdig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kombi sist og det var greit nok, men vurderer å satse på duo denne gangen. "sittedelen" av kombivogna blir så stor og klumpete synes jeg. Min bag var litt liten da jeg hadde en unge som vokste fort og det var også vinterbarn og brukte voksipose. Måtte legge voksiposen ned på "sittedelen" allerede ved tre mnd alder. Det var tidlig og kaldt midt på vinteren,,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret meg inn hit jeg..hehe..og så dette spørsmålet og tenkte jeg måtte svare:)

 

Jeg hadde simo kombi sist, og på den er det sånn at når baggen er for liten, så kan du ta av "taket" (aner ikke hva jeg skal kalle det..hihi) på selve baggen og feste det forran på sportsdelen..og sånn får du en større "bag"..

Den kan da ikke bæres opp og ned og sånn, men når du trenger den delen er baby ganske stor, så da trengs det kanskje ikke likevel?

 

 

 

Lykke til uansett =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff vanskelig dette med vogn. Jeg har hatt simo kombi vogn til begge mine og skal ha det denne gangen også. Syns det er greit med baggen jeg og syns ikke det blir liten plass i den.Nå er riktig nok ikke mine gutter så store i størrelsen da og har egentlig sluttet tidelig med baggen (4 og 6 mnd) fordi de ikke ville ligge og det ikke hjalp å sette dem i baggen men uten bag satt de fint som bare det.Men det jeg skulle si var at minsten på 14 mnd sov i baggen her om dagen fordi den sto i gamle vogna på hytta og det gikk kjempe greit og han hadde stor plass:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...