Gå til innhold

hvorfor får noen pergo??


blomster piga :o)

Anbefalte innlegg

hei. jeg lurer på hvorfor noen får pergo?? vi har prøvd i ett halvt år. vi blakker oss "helt" på el tester, men det skjer ingen ting. må en være medlem i en hemmelig klan for og få pergo? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du må nok være med i "Pergo-klanen". Beklager, opptakskravene er veldig avanserte... Neida.. Jeg fikk pergo etter ca 6 mnd. fordi jeg har cyste som forstyrrer EL. Det ble oppdaget av gynekologen min, så da var det like greit å få kuren med en gang. Etter to kurer er det fremdeles ikke klaff, så nå neste måned skal jeg doble inntaket..

Men jeg vet ikke helt om helt friske jenter blir satt på pergo sånn uten videre. Det er jo en del bivirkninger det ikke er vits å sjanse på hvis man kan unngå det.. Man kan f.eks FÅ cyster på eggstokkene av pergo, + en del andre ting.

Hvis du ikke opplever å få utslag på EL testene, syns jeg definitivt at du skal be legen din melde deg inn i Pergo klubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! det var kjempe snilt! :-) du skjønner jeg er så utolmodig..... jeg vil bli gravid nå! jeg skulle hatt termin 23 april jeg, men vi mistet i oktober. nå syntes jeg snart jeg har ventet lenge nok. jeg få utslag på el tester, men det holder ikke det ser det ut som. tror neppe jeg hadde fåttnoe sånn av legen min han er sånn at alt skal være naturlig. jeg var nemmelig nede og snakket med han da vi mistet og da hold han et langt foredrag om livets gang og bla bla blu... ikke det at det er nie galt i det altså, men det var bare som et eksempel på at han er veldig for at alt skal være naturlig... :-) vet du om man må ha henvisning fra legen for og komme til gynokolog eller kan jeg bare ringe til en selv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan bare ringe til gynekologen selv... Jeg trengte ikke gå innom fastlegen først, men i mitt tilfelle er det litt spesielt ettersom gynekologen er en venn av familien... Så derfor veit jeg ikke helt...

Men du, selv om legen tror han kjenner dine behov, kropp og følelser best, så gjør han jo absolutt ikke det!! Stå på krava!

Du kan tilogmed bytte lege hvis du ønsker det. Og hvorfor ikke true med det?

 

Håper du klarer å nyte vårdagene som kommer uten de altfor triste tankene. Det er den beste tiden for å prøve på nytt!! Sevjen stiger og resten av dyreriket våkner til liv. Dette berømmelige babystøvet er egentlig rundt oss alle steder i disse tider!! :)

(Pollenallergikere er kanskje ikke like ivrig som meg her men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. men da ringer jeg til en gynokolog i morgen jeg! takk for svarene dine det var kjempe snilt! får håpe vi snar blir på tjukka begge to da! hvor gammel er du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal til en privat gyn (som er noe dyrere) må du ha henvisning av fastlege. Det er ikke normalt at man starter en utredning før man minst har prøvd i min. 12pp eller man har hatt flere SA. Pergo skal IKKE skrives ut av en fastlege. Man skal være undersøkt av gyn først og man skal også oppfølges av gyn når man går på det.

Håper dere får det til uten. Pergo er ikke noe å trakte etter hvis dere egentlig ikke trenger det da bivikningene kan være ekstremt ubehagelige.

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...