*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 poteter litt rømme sylteagurk + litt saft grov sennep (på glass) litt kulturmelk litt majones purreløk Denne er himmelsk god!!! ;o)))
Anonym bruker Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Min favoritt er nesten den samme, bortsett fra at jeg har biter av grønne epler og løk (i stedet for purre) i også.
Dua :o) Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 Nesten som de andre men.. til ca. 3-4. pers. - 6 poteter - to epler - en boks rømme - 3 ss majones - litt sitrondråper eller eddik - litt sukker - halv purreløk - halv vanlig løk - litt salt - litt olivenolje - MASSE pepper og evt. sylteagurk (hvis du liker det) synes den er god, lager den ofte på sommeren...da griller vi mye og er ikke særlig glad i den du får kjøpt.....
Anonym bruker Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Denne har fått skryt i inn oog utland.... poteter løk gressløk purreløk sjalottløk rømme kesam creme fraice majones salt og pepper sitronpepper
Sjalabais Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 Favorittoppskriften min ligger litt lenger ned på siden... Under overskriften: "Nå som grillsesongen nærmer seg: POTETSALAT"
melkekua™ Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 denne må du bare prøve ) heter amerikansk potetsalat *naaaaaaam* (4 porsjoner) Ingredienser: 1,5 kg. poteter 300 g bacon (eller kokt skinke) 2 løk 150 g fersk sjampinjong 1 liten boks herm. sjampinjong 1 liten boks mais noen sorte oliven 1/2 beger lettrømme 5 ss majones (evt. lett) 1/2 dl vann 2 ts salt 1/2 ts pepper 1/2 ts sukker Fremgangsmåte: Potetene kokes møre før de skrelles og skjæres i terninger. Skjær bacon/skinke i terninger før det sprøstekes. Løken skjæres i ringer og soppen deles i to før de tas over i stekepanna sammen med baconet. La det frese godt før maisen og sorte oliven tilsettes. Bland de stekte ingrediensene sammen med potetterningene. Rør sammen rømme, majones og vann. Smak til med salt, pepper og sukker. Alt blandes og tas over i en egnet salatbolle. Denne salaten er spesielt god ved siden av grillmat. Jeg pleier å droppe oliven, liker det ikke, men enhver sin smak ) Den er veldig poppis når vi har gjester, ender med at jeg har laget for lite )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå