Gå til innhold

Kan nedsatt sædkvalitet være alene skylden for at man ikke får barn ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om nedsatt sædkvalitet kan være skylden alene for at man ikke får barn , etter flere års forsøk...

Eller må det være en kombinasjon, mannen har jo mange sædceller i live vanligvis , og med litt reduksjon skal jo man kunne bli gravid likevel.

Blir helt filosofisk her altså, begynner innimellom å tenke at det må være noe i veien med meg som at eggene ikke modnes eller noe annet jeg ikke har undersøkt.... Han går litt i rykk og napp, og mener at det er han innimellom, men sier også at det må nesten være meg også , selv om ultralyden og lh stigningen hos meg er fin.

 

Får helt hjernespinn av dette innimellom .... uff ....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, der er grader av dårlig sædkvalitet. Men er det først påvist dårlig sædkvalitet og de ikke finner noe galt med deg på utredning, er det nok det som er problemet. Da er prøverør et alternativ. Men som sagt, sædkvalitet kan jo bli bedre også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja prøverør er ikke mannen her så giret på, han er redd det blir flere barn enn en, siden vi har to fra før. Men dersom det er sædkvaliteten hans håper jeg på å få tatt prøverrør da , og at han går med på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selv velge om du vil sette inn ett eller to egg ved prøverør etter det jeg har hørt. Hvis du setter inn kun ett egg, blir det kun ett barn av det hvis det lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå setter de bare inn to egg når det er gode grunner for det.

Altså, de setter vanligvis bare et egg nå. Pga alle kompikasjonene et flerlingsv.skap kan medføre. De vil ha ned statistikken!!

Så blir det twins, er de som regel eneggede.

 

Det trenger ikke være noe "feil" hos noen av dere. Det kan rett og slett bare være at det ikke går.

 

Hvis dere har to barn sammen fra før av, må dere evt dekke hele prøverørsforsøket selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har egentlig ingenting å klage over, for jeg har jo to barn fra før, en datter og en sønn. Men man blir jo veldig fristet når man ser vennepar får både tre og fire barn, noen klekker ut barn støtt og stadig, urettferdig er denne verden. Spesiellt urettferdig er det at noen får 3-4 unger på rad og rekke , så lett som bare det, og skryter av det, mens andre kaver. Og det føles jo også gjerne urettferdig ovenfor andre at jeg har fått to barn, og noen ingen. Verden er bare urettferdig !

Men trøste bære: lykken er ganske konstant : Får man barn så får man bekymringer man ikke tenker over på forhånd, og det er prisen for gleden man får med å få barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...