Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Jeg kjøpte lammeskinn på Ikea og de kjørte jeg på ullprogram/håndvaskprogram... 30 grader og med milo... Funka helt fint, det! :-)
Luca Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Det er veldig viktig å ikke vaske slike skinn som de fra Nøstebarn med Milo! Aner ikke andre skinn, men ihvertfall de fra Nøstebarn, Du må bruke ullvask enten fra butikken eller noe du kjøper på helsekost. Det skal ikke være parfymert. Du kan vaske det i maskinen i 30C ullvask. Kan henges når det tørker, men jeg har lagt det over tørkestativet. Etter at det har tørket litt, må du gre det med en grovtagget børste. Dette er viktig for at det skal få det samme utseende. Da blir det som nytt:-) Har vasket snuppa som har brutk sitt i 18 mnd 2 ganger. En gang etter oppkast, og en gang etter en runde med forskjørelse og mye snørr. Så de trenger ikke vaskes ofte akkurat. Lufter det nesten hver dag.
Nær mamma Skrevet 17. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2006 Thank you.. Etter gulp daglig i 3 mnd føler jeg det er på tide med en vask, ja!!
Gjest Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Jeg vasket mitt med sånn spesialshampo som jeg fikk kjøpt i butikken hvor jeg kjøpte lammeskinnet. Selve pelsen er som før, men det er baksia som har forandra seg. Den har blitt hard liksom, spesielt utmed kantene........ Så jeg ble litt missfornøyd med det. Vaska det på 30 grader ull-program. Har ikke deres blitt stive/harde på baksia????????
Luca Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 Har du skinn fra Nøstebarn? Vårt er ikke blitt stivt, ble det kanskjelitt med en gang det hadde tørket, men like fint nå.
Makka Pakka Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 Jeg vaska mitt skinn fra Nøstabarn i maskinen, 30 grader ullprogram med milo. Da var det spy, gulp og bæsj på det. Men skinnet det krympa! Det kan fortsatt brukes men det er mindre enn det var. Ergelig. Skulle ikke ha vært så rask med å hive det til vask men sjekka først...
-Bobsi Skrevet 17. april 2006 #9 Skrevet 17. april 2006 Jeg har kjøpt mitt på Kid, vaska det en gang etter oppkast. Kjørte det i maskina på 30 grader ullprogram med Silk vaskemiddel for ull og silke, gnei det inn med et såpestykke mens det var vått, og la det på stativet til tørk. Er like fint.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2006 #10 Skrevet 17. april 2006 SÅPESTYKKE?????????????? På fremsida eller fremsida? Hvorfor? Har aldrig hørt om det før...
Luca Skrevet 17. april 2006 #11 Skrevet 17. april 2006 Det er nok fordi du vasket med Milo, det skinnet tåler ikke det. Skal vaskes med uparfymert ullvask, feks olivensåpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå