Gå til innhold

Dere som har simo kombi, er dere fornøyd?


Nå har jeg tre gull;-)!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde brio duo til førstemann, men ble liksom aldri helt fornøyd. Mest på grunn av at bagdelen var litt tung å få med seg inn og ut, og at det ikke gikk an å stenge kalesjen, sånn at den bare detter ned når men tar på den.

Jeg har vurdert å kjøpe simo kombi til nestemann, siden bagen der ser lettere ut og at det går an å feste kalesjen.

Er dere som har hatt denne vognen fornøyd med den? Og vil anbefale den til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt den- solgte den etter kort tid. Den ble alt for stor og klumpete for mitt bruk, både trillende og i sammenslått tilstand. Det var i og for seg et "impulskjøp" i utgangspunktet som jeg aldri ble helt fortrolig med. Den er jo tyngre enn de fleste vogner, og ikke spesielt sporty som sportsvogn syns jeg heller. Både tung og stor. Så jeg vil ikke anbefale den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, uenig med fråsk...

 

Vi hadde simo kombi, men i urban utgave. Dvs at kalesjen ikke har strammere. Vi savna det ei stund, men så kom fatter'n og bora vekk de faste skruene som ikke kan skrus til (høres drastisk ut, men det blei ikke ei ripe i lakken!) og erstatta dem med skrue, skive og mutter med pakning. Supereffektivt og etter det har kalesjen vært topp. Men vanlig kombi har jo ikke dette problemet;-)

 

Ellers er urban et par kg lettere. Vi har vært kjempefornøyd med vogna og ikke hatt problemer med bagen. Det er jo forskjell i vekta på ulike understell..

 

Det eneste alternativet til kombivogna (evt duovogn) slik jeg ser det, er Emmaljunga city cross med city bag... drømmevogn tenkte jeg da jeg prøvekjørte litt i butikken!

Bagdelen var lett å klikke av, har egen kalesje og veide ca 4 kg som er bare litt mer enn simo kombibag. Vogna er lettere enn andre duo/kombivogner, men har de samme gode fjæringene og komforten som f.eks. simo kombi. Sportsvogna veier bare 14 kg m hjul, noe som faktisk er lettere enn quinny 3xl comfort, simo champion trille ++... og med city bag må den være enda lettere skulle jeg tro. Evt kjøp en mykbag til sportsvogna og spar litt penger ifht kombi og duovogn ;-)

 

Lykke til med valget!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, tar gjerne i mot flere også:-).

 

Er ikke redd at vognen skal bli for tung, var fornøyd med brioen sånn sett så tror ikke det har noe å si. Jeg er mer opptatt av bagen og liggekomforten. Vi bor på et kaldt sted så må ha plass til voksi, pluss at blir nestemann like sovevillig som førstemann så trenger vi et skikkelig sovested:-).

 

Har hatt en quinny som sportsvogn, men den solgte vi etter en mand til fordel for simo champion 120. Men jeg håper at kombivogna er litt bredere mellom hjulene enn champion trilla??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liggekomforten i bagen til den Simo Kombien jeg hadde var grei, men jeg hadde et stort barn og måtte ha flyttet ut i 4 mnds alder for å få plass til skinnposen, som ikke er spesielt stor. Jeg byttet til en annen vogn med softbag, og målte bagen i lengde og bredde, og Simoen var bare ett par cm lengre, like bred. Er det ikke bedre å gå for en duo vogn hvis du vil ha god plass i baggen? Emmaljunga osv har jo store bagger men muligheter for å heve ryggen osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke simo kombi, men simo duo. Har vært storfornøyd! Veldig god plass i bagen! Og ryggen kan heves, tror ikke den kan det på simo kombi. Super å trille, på alle terreng, og topp kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte simo kombi til nr 1 da hun ble født i juli 2004. Vi bruker kombidelen ennå. Jeg er fornøyd med at bagen var så stor at vi kunne bruke den helt til hun var 6 mnd (vinter da med mye i). Vi gikk over til kompidelen fordi hun ved 6 mnd alder ikke ville ligge flatt lenger, men ville opp og "se". Vogna er dessuten svært robust med god støtdemping og fjæring. Barnet ligger godt i vogna, og det er forholdsvis lett å få kjøpt ekstrautstyr, samt få evnt ekstradeler til vogna.

 

Det negative er at den er stor og klumpete. Den er utrolig vanskelig å få i bagasjerommet på en vanlig personbil. Vi har måttet "demontere" hele vogna de gangene vi har hatt den med i bilen vår. Hvis du derimot har stasjonsvogn, går det lettere!! Jeg har også hatt inntrykk av at den er tung å trille om vinteren med mye snø. Jeg har slitt i vinter, og ofte blitt forbigått av foreldre med tre-hjulinger på vei hjem fra barnehagen som nærmest går uanstrengt gjennom snøhaugene mens jeg har slitt som et dyr!!

 

Hadde jeg valgt på nytt, hadde jeg nok kjøpt en annen og billigere vogn, og så heller kjøpt en god sportstrille når den blir så stor at det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde Simo kombi til de to første og Simo Duo til tredjemann. Som spedbarsnvogn er Simo antakelig aller best (mener jeg, da). Den er stødig (veldig viktig når man har søsken som skal trille..), den er lun og god og har fantastisk fjæring!

 

Jeg synes imidlertid ikke barnet sitter så godt i sportsvogndelen når den tiden kommer. Jeg har derfor plassert Simoen på terrassen som sovevogn og gått til anskaffelse av en Teutonia Spirit S 3 nå (gullet er nå snart 8 mnd).

 

Synes begge tar omtrent like mye plass i bil, men Teutoniaen er en drøm å trille, har svingbart fremhjul og ikke minst: Hun sitter veldig godt i den. Den kan også snus begge veier, er lun og har full liggestilling. Fjæringen er imidlertid ikke like god som på Simo-en.

 

Dette syntes jeg at jeg kunne gjøre ettersom jeg kjøpte Kombien brukt til 1500 kroner, og fikk i tillegg Spirit-en på salg til knapt 5000 på Barneverden.

 

Uansett: Simo (og Brio for den del) er fantastiske dypvogner, men etter min mening ikke så gode som sportsvogner.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...