Gå til innhold

Tilbake


Gjest

Anbefalte innlegg

etter en liten pause fra bim er jeg tilbake. Jeg fant ut at jeg trenger å ha noen å snakke med. Er fryktelig redd for at jeg alldri blir gravid, så da tror jeg at jeg holder meg til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Hvor høye var FSH verdiene dine og når i syklusen er prøvene tatt?

Har du snakket med gyn om dette, hva som evt kan gjøres og om at du frykter at dere aldri kan få barn selv ?

Forstår godt at du blir redd for at du ikke kan få barn men ville ha snakket med gyn om det slik at du evt ikke går å uroer deg unødvendig og slik at dere fortere evt kan få adekvat hjelp.

Selvom jeg ikke har samme problemet som deg får jeg også med ujevne mellomrom annfall av frykt for at det aldri skal klaffe for oss. Det er de dagene hvor alt bare ser veldig mørkt ut. Men så kommer det dager igjen hvor jeg tror at det skal gå veien....

Det er ikke lett å være ufrivillig barnløs... og spesielt ikke når det virker som alle andre spyr ut unger som de skulle fått betalt for det.

Så jeg forstår godt at du ikke har det så lett.

Ønsker deg lykke til videre.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg om det at noen spyr unger , mens andre sliter.

Selv har jeg fått to barn, en datter og en sønn, og skal egentlig ikke klage heller, men jeg slet litt med å få sønnen min ja. Og nå sliter jeg mer enn noen gang, har gått i 4 - 5 år og slitt, mens andre par får gjerne tre søsken i mellomtiden, mens noen sliter i åresvis her, Urettferdig !!!!! , og spesiellt urettferdig for de som har problemer med sitt første ja, det kunne vært meg skjønner jeg, - har kanskje bare vært flaksen da jeg ble gravid tidligere og beholdt barna. Men verden er jammen urettferdig !

 

Enkelte snakker og skryter også om hvor lett de har for å få barn, det er også kjipt å høre om , for det er ikke alltid lett i det hele tatt, det kan av og til virke nærmest umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tryne!

Så godt å se deg igjen:)

Har sett deg litt på de andre sidene, men det er lenge siden jeg selv har vært her nå. Syntes det var litt tungt å måtte kalle meg selv en sliter, men etter 13 pp er jeg vel det jeg også... Det som er godt er at her inne kan vi snakke med hverandre når ting er tunge og jeg ville bare si til deg at jeg håper dere finner ut av hva som evt feiler deg og at ikke alt håp er ute for dere:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Jeg skulle ønske det ikke var noe galt med meg. jeg vet at disse hormonene blir berre verre med årene, så da hjelper det lite. Skulle også ønsk dette var noe som legene kunne hjelpt meg med, men slik er det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du helt sikker på at de ikke kan hjelpe deg med noe? Uff, dette var da ikke noe gøy tryne....

HAr du hatt full utredning nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt full utredning enda. Har tatt celleprøver, innvendig UL og blodprøver. I tilegg så har mannen tatt sædprøver. det eneste som er galt er disse to hormonene mine. De viser at eggenemine er for dårlige. Det er ingen medisiner som kan hjelpe til med slik at nivået går ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Hva er det egentlig FSH indikerer da? jeg er selv i gang med prøver ehr og der og er veldig nyskjerrig av den grunn....

Hva med prøverør? Har de sagt noe om sjangsene på den måten eller?

Sender deg en stor kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine verdier er fine. Hormonet som har vært problemet hos meg er at jeg har hatt for lite progesteron. Dette har blitt rettet opp med progeston tab. Nå kan det jo selvfølgelig være at jeg må gå på flere slike kurer men det kan hvertfall gjøres noe med, og er også lett å måle ved blodprøver.

 

FSH skal være under 9 i follikelfasen og østradiol der får jeg ikke tallet ditt til å stemme i det hele tatt......

Kan ikke si direkte hva årsaken er til at du har slike verdier men tror nok at dette bør utredes videre for å se om det kan være noen bakenforliggende sykdommer som gjør det. Verdiene skal ikke være slik i din alder.

Hva sier gyn din til dette?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sto på papirene mine at FSH skulle være under 12 og østradiol 80-790.

 

Jeg har ventet på time hos gynekologen min i 2 mnd nå, er 3 uker til jeg skal til henne. Så jeg vet ikke hva hun sier. Jeg er kjempe bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med hvordan egget ditt er. Jeg får ikke prøverør ved høye FSH verdier. Går det ikke ned av seg selv er løpet kjørt for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du er bekymret og vet at det ikke er så lett å legge dette fra seg og ikke tenke på det. Men prøv likevel. Det er ingen andre enn din gyn som kan gi deg gode svar på det hele.

Har du sjekket om det er mulig å få time tidligere ?

Det kan jo være at du er heldig og at de har fått en avbestilning som du kan få. Forklar at du bekymrer deg veldig så kanskje de kan skvise deg inn litt tidligere.

Hvis ikke håper jeg at de neste tre ukene går kjempe fort!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne gjort det. det er berre det at jeg skal til innvendig UL om 3 uker pga at jeg skal ta min andre pergokur neste syklus. Så da får jeg berre vente. Dessuten føler jeg ikke at hun tar meg seriøst nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...