Gå til innhold

Modning av egg


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man finner ut om eggene modnes helt ?

 

Jeg har Lh-stigning, men begynner å lure på om eggene allikevel modnes helt siden jeg ikke blir gravid ? De ser jo kanskje ikke det på ultralyd, selv om han sa at de ser eggene, så ser de kanskje ikke at de modnes skikkelig ? vet ikke... Jeg var visst et rent klekkeri , men jeg blir jo ikke gravid mer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du skulle tatt en rekke blodprøver (hormoner)

Det er flere hormoner som spiller inn i forhold til det å kunne bli gravid. Tas de på riktig tid i syklusen vil man også kunne se om eggene modnes slik de skal.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage meg en liste, om hva jeg skal undersøke :)

 

Eggene - hormonene må sjekkes

Sædkvaliteten må sjekkes

 

jeg får lage meg en remse , så får jeg litt kontroll på dette selv. Tiden haster for meg nå, he he :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøve på dag 3 og 21 i menssyklusen gir et godt bilde av hormonverdiene dine. Prøven på dag 21 viser også om du har hatt EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får passe på å fått tatt blodprøver også, legen nevnte ingenting av det til meg. Han sa bare at jeg skulle begynne på pergo , og etter 4 måneder skulle jeg på kontroll, for å utelukke at jeg kunne ha fått cyster av pergoen. Og hvis jeg ikke var blitt gravid, så vurdere om mannen skulle ta sædprøve, for da begynte mistanken å falle på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det r så mye som skl sjekkes og som kan være glt. Begynner selv å bli lei, vil ha svar nå! Har bestilt time hos legen, nå vil jeg ha fortgang. Jeg har også LH stigning, men blir ikke gravid. Har ikke barn fra før heller, er også født i 76, begynner å bli nervøs for at det ikke skal skje! Hold meg oppdatert da hvis du får noen svar... høres ut som vi hr det litt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har typen din sjekket seg? Det kan jo være et greitt sted å begynne. Det gjorde vi. I Oslo er det veldig enkelt for mannen å få skjekket sædkvaliteten. Fikk henvisning til Omnia hos fastlegen. Der kan mannen komme innom på hverdager mellom 8-10 og ta prøven for 300 kr. Svaret foreligger innen en uke. Er det dårlig sædkvalietet, er det bare å komme seg til utredning og få vurdert prøverør dersom det er akuelt for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...