Gå til innhold

Engstelig for å miste fosteret


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 9 uker på vei og har gått og vært engstelig for at noe skal skje med fosteret og at jeg skal miste det helt siden jeg fant ut at jeg var gravid. Tar en dag om gangen, men det er ganske ubehagelig å være så redd og engstelig hele tiden. Noen som har det lignende? Vil gjerne dele litt tanker med noen som føler det på samme måte. Kanskje få noen tips om hvordan jeg kan slutte å være så engstelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare 5+1 og har vært det hele tiden. Og jeg tror det er fordi når vi er her inne og leser alle dem som har mista....da blir vi andre påvirka.

Jeg tempet frem til i dag og fikk så lave temperaturer til tider, men har nå skjønt at det kun de dagene jeg ikke har sovet mer enn 3 t før jeg skal tempe og har vært plaget med hosteanfall om natten...

Men det gjorde både meg og sambo nervevrak og jeg satt bare og venta på blodbadet.....

 

Men vet du hva - så lenge jeg faktisk er i form og ikke har noen sterke magesmerter eller blør så er jeg helt fin og da skal nyte svangerskapet. Det er ikke sunt at moren er stresset og bekymret - det vil gå utover fosteret. Så da velger jeg å fjerne uro-momenter og heller gjøre de ting som gjør meg glad.

Det synes du også skal - ikke les triste innlegg og så lenge du er frisk og rask bortsett fra symptomer da - men ikke har smerter eller blør så må du nyte svangerskapet og at du har et foster i magen....

 

Jeg er fast bestemt på at denne prikken skal bli til en baby.....

Og når vi har telt gjennom alle de vi kjenner som IKKE har spontanabortert så er det 98 % som har hatt helt fine svangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Man bør gjøre de tingene som gjør oss glade og forsøke å slappe av med det. Men det er nettopp det som er mitt problem, jeg klarer ikke slappe av. Nå har jeg gått og vært så stresset så lenge at jeg begynner å få pusteproblemer. Men skal forsøke å ta rådet ditt og finne en måte å slappe av på. Jeg tok aromatherapi for jeg har så vondt under beina og fikk litt avslapping i forhold til det, men så fikk jeg vite at det måtte jeg ikke gjøre. Så ble litt nervøs igjen da. Men så lenge det har gått fint frem til nå, får man bare roe seg.

 

Godt å høre at det ikke bare er meg som er så redd da....Kanskje natulig.

 

Når er din termin da?

Min er 29 november..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du ikke ta aromterapi, hvorfor? det synes jeg var rart. Massasje er jo godt for kroppen, og psyken. Er vel bare noen få oljer man skal holde seg unna, resten skal da være fin-fint. Jeg går til massasje ofte nå, har mye vonde muskler, og må ta behandling istedet for smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at det skulle bare være bra. Det er visst punktene under beina en skal være forsiktig med å tykke på, og som du sier, noen oljer en skal holde seg unna. Jeg vet at lavendel som fremskyve fødsel, så det må man i alle fall holde seg unna så tidlig som jeg er i svangerskapet.

 

To sykker som har sagt til meg at jeg ikke må ta aromatherapi. Spurte aromatherapauten også, men hun var usikker. Skal forhøre meg litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Med førstemann min var jeg engstelig veldig ofte. Jeg hadde i tillegg to episoder med blødning i uke 7 og 10, så du kan tenke deg hvor hysterisk jeg var. Men etter dette hadde jeg ingen plager i svangerskapet. Begynte ikke å slappe av før rundt uke 28. Du er over to mndr på vei. Når det har gått bra så langt, skal du se at det fortsetter slik. Unngå å les om de det ikke går bra for, da uroer du deg uten grunn. Når du kjenner at frykten tar deg, gjør noe du liker godt. Se en film som gjør deg gla, ta en dusj, dra til en venninne. Bare gjør noe som får tankene dine over på noe annet. Ha lykke til videre! Det kommer til å gå så fint! Hilsen mamsen til en liten gutt på 15 mndr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare fortelle deg att jeg føler UTROLIG med deg! Har tenkt en del på att det er både-og med desse sidene...Følte de første ukene att en etter en "falt av lasset" pga. S.A.... Er nå snart i min 11. uke...og klarer bedre og bedre å "koble ut graviditeten" (eller iallefall det å nesten gå å vente på att noe skal gå galt..) ...Det å gjøre andre ting er kjempeviktig! Bare det å reise bort for en helg hjalp meg mye...Koble ut alle de ekkle/vonde tankene....Viss ikke blir en sprø...!=) -Å DET vil vi jo ikke!=) Detå ta en dag i gangen besemte jeg meg tidlig for..å slik har jeg kommet meg enda en måned frem...!=) (er førstegangs så jeg aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter heller;) ..Men ..hvorfor plage oss selv med å gå å "kjenne etter." l..nesten lete etter noe galt..*hehe*..Vi er rare...;) Ønsker deg LYKKE til iallefall! (alle dere andre også!;) .Også prøver vi sammen å se på det positive fremover! INGEN grunn til noe annet..vi har ett lite mirakel i magen!;) *Smil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin er 19 desember :o)

 

Håper du klarer å slappe av og nyte svangerskapet :o)

Få med samboeren din og finn på ting sammen som får hverandre til å slappe av og kose med tanken om å få en baby om noen måneder !!!

 

Lykke til :o) - det kommer til å gå så bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...