Gå til innhold

En trist dag ..


AngelWichBaby

Anbefalte innlegg

Heia, jenter ..

 

Dere kjenner meg nok ikke så godt, men har lest masse om dere, og deres erfaringer, gleder og sorger.

Hadde en samtale med min samboer i går kveld. Tenkte og prate med han om disse blodprøvene som må tas før vi skal til samtale. Han sa vi måtte spise først, så skulle vi prate alvorlig ang penger og barn.

Vi fikk satt oss ned. Han fikk sagt det han ville. Han ville jeg skulle slutte og røyke, det er forståelig. Han mente at det var tull av meg og røyke under prøvinga, med pergotime og hjemme kos. Har alltid sagt jeg skal slutte når jeg begynner på denne nese sprayen og hormon sprøytene. Det var ikke godt nok for han. "Vil helst at du slutter innen 30mai, når vi skal til samtale" Hvis ikke vil jeg ikke være med på dette" "jeg vil ikke kjøpe meg en unge" .. Hvis det var et krav kunne han sagt dette når vi fikk brevet fra haugesund. "de vil sikker ikke hjelpe oss, siden du røyker" .. så sårende .. Forsto at d ikke bare var røykinga mi som var problemet ..

 

Er ikke bare meg det er noe galt med, like mye han. Så han feida ut, og det blir ikke noe barn på meg. Han vet hvor lenge jeg har ønska meg dette og hvor inderlig og dypt. Han vet hvor knust jeg er .. Klarer ikke se han inn i øynene, eller at han tar på meg .. jeg vil bare bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synest det er flott av han å si det saklig mens dere satte dere ned for å prate om det jeg! Bedre det enn om han bare buste ut om det midt opp i andre ting?

 

Er vell lettere for deg å slutte når du har en frist også?

Skjønner godt at det er vanskelige. Er jo vanskelig nok med alt det andre....

Men nå må du jo bare.

Kan jo være at han ikke har sagt det før, fordi dette er noe han har tenkt på til nå?!

 

Røykinga di kan faktisk være et stort hinder. Den, ene og alene, kan være grunnen til at dere ikke har greid det tidligere også.

Er vell kanskje noe streng nå, men røyking ødelegger så utrolig mye for dere begge to.

 

Røyker han? Da må han også slutte. Like viktig det. Både for sæden, og oppvektsmiljøet for barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et sårt tema.. Men jeg synes og du skal slutte å røyke. Det er nok ikke uten grunn vi får beskjed om å holde opp. Jeg stoppet selv fra den ene dagen til den andre, og det er jeg så lykkelig over at jeg har greid! Jeg har nå vært røykfri siden før jul, og det går fint! -selv om jeg ikke er blitt gravid ennå! Det kan jo hende at han aldri har likt at du røyker, og dette er vel grunn nok for å slutte?!

 

Ønsker deg massevis av hell og lykke - og du skal greie det, det vet jeg!

 

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke gravid på nesten 20 år, selv om jeg var sammen med flere forskjellige menn på disse årene. Men under 1 år etter at jeg sluttet å røyke var jeg gravid. Det er en kjent sak at det kan være vanskeligere å bli gravid når man røyker. Det første barnet mistet jeg. Men under halvt år etterpå var jeg gravid med lillegutt. Helt utrolig, gynokologen, fastlegen og jeg trodde ikke nesten ikke det var mulig. Grunnen til at jeg sluttet å røyke var fordi røykinga ikke skulle slå negativt ut å søknaden om prøverør. Det trengte jeg ikke.

 

Det er helt utrolig hvor forbausende lett det er å slutte å røyke bare håpet om gevinsten er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke etter at min kjære satte en frist.

Selv om det ikke hadde noe med prøvinga å gjøre,

var det kjempe deilig når jeg endelig klarte det.

 

For min del sluttet jeg på dagen

(jeg hadde prøvd å kutte ned tidligere men det funket ikke for min del).

Sa til meg selv at hvis jeg hadde lyst på en røyk, så skulle jeg ta en (men bare en). Har tatt meg bare ett trekk siden nyttårsdagen for 9 år siden.

 

Lykke til c";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...