Gå til innhold

Hva skal være sjekket / testet for at utredningen kan sies ferdig ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva mer vi skal igjennom for at vi kan få "svaret" på hva som gjør at vi ikke får flere barn etter å ha forsøkt iherdig siden sommeren 2004.. ?

 

Legen har utført ultralyd undersøkelse av meg , alt var i orden.

 

Har time igjen om 4 måneder, og lurer på hva som blir det neste han sjekker ?

 

Liker heller ikke at utredningen tar så lang tid... håper det ikke blir ny time, ny time , ny time , også undersøket litt hver gang...

 

 

Føler at jeg aldri blir gravid igjen, på naturlig vis, har født to, men har så lyst på en til ! Tar eggløsningstester, og de viser at jeg har Lh stigning, men jeg blir aldri gravid likevel :( Lurer av og til på om det er liv i sædcellene i det hele tatt, eller om alt kan være dødt, selv om vi har fått to barn fra før av ? ...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en utredning:

 

- UL av eggstokker og livmor, celleprøve og calmydiatest

- Blodprøver gjennom syklussen for sjekke hormonnivået

- Lapraskopi for å sjekke at egglederne er åpne

- Sædprøve av mannen

 

Hvis du synes det tar lang tid kan du gå til privat gynekolog, da går det kjappere (men koster mer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laparaskopi høres grusomt ut, er det noen som har tatt det ?

 

Jeg har kun tatt ultralyd, og celleprøve fra livmorhalsen, det var helt fint.

 

Håper de sjekker sædprøven først, ikke jeg må ta lapraskopi først - for det høres så grusomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på volvat, fikk time etter to dager, hadde UL, celleprøver, han kjente på eggstokkene mine, tok masse blodprøver, alt på en konsultasjon, vil anbefale det altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er som fikk tatt alt på en gang. Jeg fikk bare tatt ultralyd og celleprøve, men ikke blodprøver ..... og ikke sjekket egglederene.. heller ikke sædcellenes aktivitet.. , men ble egentlig satt på pergo , noe jeg ikke tror jeg tør å begynne på før han har sjekket sæden sin.

 

Jeg var også på Volvat, men jeg ble sendt videre , fordi de tok ikke prøver der sa de, det tok de hos en spesialist i byen. Spesialisten virket flink ut han, men jeg liker ikke at jeg skal gå på pergo når han ikke har sjekket sædkvaliteten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...