Gå til innhold

Har så sinnsykt halsbrann i dag vet ikke hva jeg skal gjøre...


Bolla og beinet...

Anbefalte innlegg

Tar gaviscon og det hjelper til vanlig men i dag virker det i 5min så er det tilbake igjenn og det er så fryktelig vondt...kan ikke ta ett glass vann engang uten at halsen brenner opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk et tips her inne en gang om å prøve Love Hearts. Det synes jeg hjelper, men så har jeg ikke vært ekstremt plaget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, IKKE ta love hearts, jeg har vært lagt inn på sykehus med sår i spiserør og mage som følge av ekstrem kvalme, og derfor også vært en av de som har vært ekstremt plaget med halsbrann.

 

På sykehuset fikk jeg følgende retningslinjer:

 

-i størst mulig grad unngå sukker (skaper visst syre)

-kullsyreholdige drikker er IKKE bra

-unngå kaffe OG te

-ikke spis mat med mye tomat eller løk, begge deler er veldig hardt for systemet om man er plaget med halsbrann

-spis små måltider ofte, hold deg til vann som drikke

 

Forsøk å ta 3 gaviscon i slengen når du tar de istedenfor en og en (dersom du tr tablettene.). Hvis du legger deg ned for å hvile er det viktig at du bygger deg opp slik at syren ikke kommer oppover i systemet. Jeg ligger i "oppoverbakke" hver eneste natt nå, litt slitsomt, men det hjelper. Ikke legg deg ned rett etter et måltid. Spis lett fordøyelig mat og i små porsjoner.

 

Håper noen av disse tipsene kan hjelpe deg, halsbrann kan være skrekkelig vondt... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Prøv å spise mandler. Søsteren min er VELDIG plaget, gikk til legen til slutt. Men mandler fungerer kjempe godt på henne.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da titter jeg nedi bøtta mi jeg, og spyr. Samme hva jeg har spist, får jeg halsbrann vet jeg at det gir seg om jeg kaster opp.... Bra eller dumt, den gir seg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Hvis du legger deg ned for å hvile er det viktig at du bygger deg opp slik at syren ikke kommer oppover i systemet. Jeg ligger i "oppoverbakke" hver eneste natt nå, litt slitsomt, men det hjelper. Ikke legg deg ned rett etter et måltid. Spis lett fordøyelig mat og i små porsjoner.

 

et tips er også å ligge litt mot høyre - da går mageinnholdet letter mot tarmene eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spis Link og Titralakk de anbefales ikke gravide, men Aflux og Gaviscon er bra. Is og andre ting med fløte og melk funker også fint og er mye bedre på smak. Helte i meg karamellpudding med krem i går og hadde den beste natten på lenge. Jeg har 2 dager igjen til termin, men regner vel med at jeg må over tiden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige svangerskap tygget jeg på isbiter, i dette drikker jeg sjokomelk....*flau*, men begge deler er effektivt. behøver vel ikke si at d sunneste alternativet nok er isbitene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...