Gå til innhold

hjelp til å finne engelske navn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er halvt engelsk, så har lyst å gi denne babyen et kult engelsk navn.

 

Fått forslag fra min tante

Jente:Royce eller Raven

 

Gutt: Jack eller william

 

Men trenger flere forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engelsk-engelsk, eller skotsk/walisisk/irsk også?

 

Datteren min er halvt engelsk, og selv om faren er londoner born and bred, så er granny irsk-engelsk og granddad walisisk, så vi så også på irske og walisiske navn, og endte opp med et nordisk 1.fornavn med et walisisk 2.fornavn som ikke brukes til daglig.

 

Noen av jentenavnene vi ikke brukte er

Ruby (eng)

Harriet (eng)

Hennie/Henny(Eng)

Imogen/e (eng)

Gwyneth (walisisk)

Orla (irsk)

 

Blant guttenavn var Jack en favoritt, det er bare så barskt, både på gutt og mann, men vi fikk jo ei jente...

Andre vi hadde på blokka var

Rufus (egtl. latin)

Maddox(welsh)

Mackenzie(gælisk gutte- og jentenavn)

Lou (også til begge kjønn)

 

Lykke til!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Det jeg syns er tricky med å bruke engelske navn, er at det er så mange standardnavn som fort blir litt harry i Norge, enten litt sånn belastet krimgjenganger navn eller "alenemor"-navn som Raymond, Roger, Roy, Kenneth, Robin, Kevin, Oliver, og det er ikke godt å vite hva som blir de neste

 

Eller på jentesiden litt sånne pompøse "prinsessenavn", eller konstruerte ricki lake-navn, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt tilfelle var iallefall de navnene jeg syns var fine helt uaktuelle 'council estate-navn' for far, mens de han likte hørtes enten harry, kjedelig eller jålete ut for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre barn er også halvt engelske men vi har valgt å gi dem navn som man kan uttale naturlig både på norsk og engelsk. VIlle ikke at navnet skulle radbrekkes på et av språkene. William funker på begge språk, men de andre blir pussige å si på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Sophia/Sofia og Philip/Filip? Det fungere jo veldig bra på begge språk. Sophia er verdens fineste jente navn. Smak på det.. Det er virkelig vakkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnet søsken fra før?? Da synes jeg det skal passe littegrann sammen..... Liksom rart med Per og Philip Alexander (for å ta hardt i..... hihi)

 

Jack synes jeg er BORING!!

 

Fine navn er;

Jonah

Mabel

Lisa

Kate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en halvt engelsk venninne som har et typisk engelsk navn, og hun opplever svært ofte at folk uttaler navnet feil. Tror det kan bli litt slitsomt i lengden. (Og litt harry blir det på norsk også, om jeg skal være helt ærlig.) Jeg ville valgt et navn som fungerer bra på begge språk, og så evt hatt et andre fornavn som var mer typisk engelsk.

 

Jente: Fiona, Norah, Sophie, Lilly

Gutt: Eric, Joshua, Jonathan, Nathaniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...