Gå til innhold

Nedsunket livmor lenge etter fødselen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke undersøkt hos legen enda, men lurer på om andre har erfart at livmora er sunket ned mer enn ett år etter fødselen når den var helt normal på seksukers-kontrollen? Er litt redd for at det er skjedd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ja da. Kjenner den er lenger ned ved samleie og når jeg tisser. er 4,5 år og 11 mnd siden jeg fødte. Blitt litt bedre nå, men det tar nok år hvis den kommer på plass igjen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du se livmora di? Var du "normal" på 6-ukers kontrollen? Jeg var visst normal da jeg satte inn spiralen 8 uker etter, men nå (mer enn ett år senere) kan jeg se livmora like innenfor de indre kjønnsleppene. Den ligger bare et par cm innenfor skjedeåpningen. Jeg synes det er ekkelt, er redd for at den skal dette helt ut hvis jeg må presse når jeg er på do. Hvordan merker du det når du tisser og når du har samleie? Hvordan har du blitt bedre (hva har du gjort)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt jævelig den henger akkurat som din når jeg presser. Det er vel blitt bedre når tror jeg. Eller vent meg til det. Har en venninne som har det på samme måte. Er ikke noe problem egentlig bortsett fra i visse stillinger. Det ble bedre etter 2-3 år . Det eneste som hjelper er vel bekkenbunnstening. Har trent vanlig trening og, det hjelper nok det og. Tror dette rammer veldig mange kvinner.

Prikken over ien er at jeg har hemmoroider også. Men de har begynnt å gå tilbake ettersom jeg har gått ned i vekt.

 

Vel tenker sånn at nåt man har fått barn så setter det spor. På noen mer enn andre. Det er vel genetisk hvordan kroppene våre er. Det blir litt bedre eterhvert. Og det bryr ikke mannen min så, ja jeg tenker ikke så mye på det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...