Gå til innhold

Sykemelding


MalinL *2 gullgutter*

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er vanlig av sykemelding på de forskjellige stedene. I brevet fra Ullevål står det at de bare sykemelder for uttaks og innsettingsdagen.

 

Ei som jeg kjenner får automatisk ei ukes sykemelding etter innsetting. Men hun går privat.

 

Jeg må jo til Oslo for UL. Skal høre med fastlegen min om jeg kan få sykemelding. Men vet ikke om det går bare for en dag. Hvis ikke tar jeg egenmelding.

 

Hvilken erfaring har dere med deres fastlege. Går det greit å få sykemelding.

 

Og går det greit å være på jobb under spraying og sprøyting.

Har lest at noen blir veldig slitne og får hodepine.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

På Riksen så får man sykmelding fom den dagen man har uttak og tom den dagen man setter inn. Trur fasleger er ganske greie når det gjelder sykmelding ved IVF

 

Lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første gangene var jeg 100% sykemeldt i rugeperioden.

Sist gang ble jeg også sykemeldt 50% i tiden når jeg gikk på spray og sprøyter. Var så trøtt og hadde så vondt i hode at jeg fungerte dårlig. I tillegg er det greit å ta vare på seg selv reint psykisk.

Fastlegen min skriver ikke lett ut sykemeldinger, men dette er han grei med. Han forstår at dette tar på.

 

Lykke til :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går privat og har fått en ukes sykemelding i forbindelse med uttak og innsetting. En del av uka går bort i reising (Bodø - Trondheim - Bodø). Det vil si at jeg ikke har fått en uke, men ca 3 dager, sykemelding etter innsetting.

 

Når det gjelder jobb under spray og sprøyte har det gått helt fint, men det har vel litt å si hvilken jobb man har?? Har vært litt plaget med hodepine, men siste gangen har jeg ikke fått noen særlige plager. Kanskje fordi jeg har drukket mer vann enn tidligere??

 

I min jobb har man rett til fri for å besøke lege, og det er jo det du skal når du skal på UL, så jeg ville ha søkt permisjon med lønn pga legebesøk.

 

Lykke til videre c";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde full sykemelding første forsøket mitt, men etter som jeg har gjort flere forsøk så har det blitt mindre sykemelding. Nå siste gang (5 forsøk) var det bare ved innsetting, men det var kun fryseforsøk så dette var et enkelt forsøk med nesten ingen hormoner og ikke noe uttak. Jeg tror du må vurdere det selv, men den pyskiske delen er viktig å ta hensyn til og fastleger pleier å være greie her. Sykehusene må ha en fast norm for alle også overlater de hvert enkelttilfelle til fastlegene utover de 4 dagene som de har satt som norm.

 

Lykke til - går ut fra at dette er ditt første forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Gleder meg til endelig å komme igang.

Dette er mitt første forsøk ja. Skal begynne å spraye til helga. Skal faktisk spraye helt til 23. mai. Synes det er fryktelig lenge men.

 

Er det 4 dager som er satt som norm altså. Rart at Ullevål bare gir 2. Vi bor ikke så langt unna Oslo, så har ikke noe rett på ekstra pga reising.

 

Men skal spørre arb.giver om jeg får perm med lønn. Hadde ikke tenkt på at det var mulig.

 

Takk for svar alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun hatt sykemelding ved uttak og innsetting. Men etter en del forsøk, både IVF og fryse, besluttet vi å be om sykemelding i hele rugeperioden. Jeg gikk til akupunktur i forkant av innsetting. Tok livet med knusende ro, gikk tur og koste meg. Og endelig satt egget. Pga fri fra fysisk stress påjobb? Eller akupunktur? Samme for meg - jeg er gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...