Gå til innhold

Termin i dag, uke 41, ønsker fødestøv!


my71

Anbefalte innlegg

Hei damer.

 

Da har dagen min kommet uten at noe har skjedd foreløpig. Jeg er utålmodig nå. Har mye ødemer og masse kynnere, men ingen slimpropp som har gått, ingen veer og ingen vannavgang. Håper intens hver gang jeg er på wc nå. Det er litt navlebeskuende verden dette her ;-)

 

Håper å komme igang snart. Har lest et sted at det er ca 50% som føder 2-3 uker før termin, noen få % som føder selve dagen og ca 50% som føder 2 uker etter termin. Så om ikke annnet så blir sjangsene mine større for hver time som går. Men å forestille meg 14 dgr til med denne magen... det er ikke helt lett.

 

Fødestøv ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei my71!!

 

Så spennende da ;o) Skjønner at du er utålmodig! Håper du slipper å vente stort lengre!!

 

Lykke til!! En drøss med fødestøv lempes over!!!*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk ma-79 :-) Lykke til med de vonde bena dine. Jeg tror du har rett i at gamle skader i føttene forverres under graviditeten. Enkelte av oss har jo fått nokså mange kilo som de stakkars føttene må være på, pluss at jeg iallefall har 3 på ødemer nå. Du har jo ikke så lenge igjen du heller nå. Det som jeg har merket meg at det hjelper å være forsiktig med salt, ha bena mye oppe og sørge for nok bevegelse. Tvi, tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fødestøv herfra. ************************************************ En ting er hvertfall sikkert; du kommer ikke til å gå mer enn to uker til.Og det er jo ialle fall et mål. (Men jeg tror jeg vet hvordan du har det, for jeg kunne tenke meg vannavgang selv snart.... termin 5. mai)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å tenke på det du sier. Uansett så blir det ikke mer enn 14 dgr til termin, men rart at det faktisk betyr at det kan bli et mai-barn. Man blir jo nokså fokusert på termindatoen selv om jeg bevist har forsøkt å ikke stirre blindt på nettopp denne datoen.

 

Det rare er at under "Fra uke til uke" så står det at "overtid" ikke regnes fra før 2 uker etter termindato, og at barnet senest blir født i uke 44!!! Heldigvis har jeg aldri hørt om noen som føder så sent.

 

Tusen takk for fødestøvet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart. Da jeg var på UL satte de som siste dato (altså sette-i-gang-dato) 19. mai. Og det er jo 14 dager etter termin. Herregud. Tenke seg å gå helt til uke 44. Hjelpe meg, her må det til med litt modningssex, tror jeg.... :-) (Ikke det at det er så superfristende heller...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri født før jeg, er førstegangs, men kan kanskje trylle frem litt fødestøv til deg likevel? **************************************************************************************************************************************************************************************************************** (der! :) )

 

Står mye rart på sidene her inne, at noen skulle gå helt til uke 44 nå i dag tror jeg virkelig ville være et unntak... Lykke til!!!

 

 

Om det er noen trøst begynner jeg å bli lei allerede, og jeg har ikke termin før i juni *sukk* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det visste ikke jeg. At man må ha født en gang før for å ha fødestøv. Men når jeg tenker meg om er det jo logisk, da. Vel. Jeg tryller frem litt til for sikkerthets skyld....****************************** (Må bare spare litt til meg selv...;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk damer. Det er godt å forestille seg alt dette fødestøvet svirrende rundt i rommet :-)

 

Jeg leste på en svensk side tilsvarende BIM om at det kun var 2-3% som fødte etter kvinnens uke 42... men likevel, tenke seg det!!! Jeg blir helt matt av å skulle tenke meg En Hel Måned igjen. Nei ærlig talt...det går bare ikke. Jeg tror at jeg etter 14 dgr etter i dag kommer til å være ganske tydelig ovenfor legen min at NU er det dags ja ;-) Heldigvis har man igangsettingsmetoder.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ihvertfall ei av dei som føder etter termindato. I morgon er det overtidsvurdering på sjukehuset. Og laurdag vil eg tru igangsettelse kan vere eit spørsmål, for da har eg gått 14 dager over termindato. Kan trygt seie at eg begynner å bli lei no, og har lyst å holde barnet i armene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff riwer...jeg føler med deg. Ikke det minst rart at du begynner å bli lei nå, og vil holde barnet i armene og ikke i magen. Ser at du i mrgen på overtidsvurderingen vil være 10 dgr over termindato. Nei, du får ha veldig lykke til! Jeg hadde nylig en venninnne som ble satt i gang i forbindelse med en overtidsvurdering p.g.a. litt for lite fostervann. Det er kanskje ikke så dumt å ta med en liten bag med det aller mest nødvendigste i tilfelle du skulle få tilbud om igangsetting med engang. Riktig lykke til iallefall.

 

Jeg ønsker så intens å være en av de få prosentene som føder på selve termindagen jeg (har termin i dag som du ser av innlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei my!

Du skulle jo vente på meg, så derfor sender jeg deg masse fødestøv imorgen jeg, så kan vi føde på samme dag?? Er ikke det koselig da :o)

 

klem og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...