Gå til innhold

Hvor har dere dåpsfesten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bare ha en liten sammenkomst etter dåpen, og trenger derfor ikke leie noe lokale el.l. Tenker da å benytte oss av enten mine eller mannens foreldres hus. Mamma har tilbudt oss dette, svigers har ikke sagt noe, men vil HELT SIKKERT tilby det samme.

Men hvem velger vi? Vil jo ikke at noen av de skal føle seg valgt bort..

Jeg føler det mest naturlig å ha det hos min mor (min side av familien), da det er hos oss det er dåpstradisjon. Alle døpt, og vi er blitt oppdratt i kristen familie. Verken mannen min, hans søsken eller hans nevø/niese er døpt. Ikke er de særlig kristne heller. Samtidig er "min side" av familien størst, men det er jo for så vidt ikke noe argument for hvor man skal ha festen...hehe. Føler bare at det blir litt rart å ha festen der svært få av familien er opptatt av dåp. Det virker liksom mest naturlig at vertskapet (i form av lokaliteten) er de som har et forhold til hva vi skal feire.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Slik du legger det frem virker det mest naturlig at festen er hos deine foreldre. men synes også man bør klegge vekt på hvem av de som bor slik til at det er lett for alle å komme seg til og fra.

Selv er vi så heldige at vi skla ha dåp kristihimmelfartsdag og da er det ikke kirkekaffe slik at vi har fått leie kirkestua i kirken som dåpen er i.

Vi blir bare ca. 23-24 stk men vi har ikke plass til så mange i leieligheten vår.

Skrevet

Syns det høres ut som det er mest naturlig og ha det med mor å far din. Men som hun sier hun over så er jo det greiest og ta det som blir lettest for dere:)

Vi er så heldige at vi får ha det i pappas resturant:) gleder oss kjempe masse.

Skrevet

Begge familier bor på samme sted, så adkomst til festen er likt for alle :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...