Gå til innhold

hva blir rett???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 2 år,barnefaren og jeg har gått fra hverandre.'

Nå har jeg en ny samboer og vi snakker om å gifte oss,jeg kommer til å ta hans etternavn.

Jeg vil at familien skal ha samme etternavn,blir det rart om jeg tar hans etternavn på sønnen min etter vi er gift???

Vet det kommer til å bli sårt for faren om det gjørs men....

Er det noen andre som har gjort dette eller har en mening om det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm... jeg hadde vel kanskje tenkt meg om et par ganger og tror vel kanskje at jeg hadde tatt mitt "nye" navn som mellom navn på sønnen og far hans sitt navn til etternavn, men det er nå meg da..

Det er nok mange som vill egjort annerledes. Min har beholdt navnet sitt. Jeg skal ikke gifte meg før om nesten 2 år, så da blir det jo uaktuelt å bytte navn på barnet mitt som da er 6 år.. lykke til

Skrevet

Nei det hadde jeg absolutt ikke gjort sålenge far og sønn har kontakt. For det første er han ikke din nye kjærestes sønn, og det blir helt feil at han da skal ha hans etternavn, selv om du kommer til å ha samme, dessuten synes jeg ikke det er verdt å gjøre barnefaren usikker/ såret eller noe bare fordi DU vil at dere skal ha samme navn. Dessuten kan det hende sønnen din vil synes det er merkelig selv når han blir stor. Ikke vondt ment, men jeg ble ganske paff når jeg leste dette. Bra du spør, da, for ofte kan man kjøre seg litt fast med tankene sine, men jeg mener at det er fullstendig riv ruskende galt ihvertfall ;) Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg kan godt forstå ønsket ditt om at familien skal ha samme etternavn, men du skal huske på at sønnen din har allerede en far. Din nye mann blir en bonuspappa. Jeg syns det blir helt feil at han skal få din nye manns etternavn. Faktisk tror jeg ikke du kan avgjøre det alene, guttens far må samtykke når du melder fra til folkereisteret.

Det er så utrolig vanlig at familiemedlemmer har forskjellige etternavn. Husk at det ikke er uvanlig at vi jenter beholder vårt navn selv om vi gifter oss. Jeg vet om flere som også gir barnas etternavn etter mors. Jeg har barn med tre forskjellige menn. Alle barna har mitt pikenavn som mellomnavn, men sin fars etternavn som slektsnavn. Ingen problemer!

Et navn er ikke det som binder en familie sammen. Bytt gjerne ditt etternavn, men la gutten få beholde sitt slektsnavn.

Lykke til med bryllupet og fremtida!

Skrevet

Jeg syns ikke du skal skifte etternavn på sønnen din! Spesielt ikke hvis barnefaren og barnet har et godt forhold!

Dessuten får du vel ikke lov til det heller uten barnefar sin underskrift???

Skrevet

takker for alle svar,

greit å høre hva andre syns for jeg har vært usikker.

Må jo si at dere har mange ting som jeg er helt enig med,

jeg har hele ansvaret alene for barnet så jeg trenger ikke hans underskrift i så tilfelle men vet jeg selv hadde blitt veeeldig såret om det skulle være omvendt.

Nå har det seg sånn at barnet har mitt etternavn sist så jeg får heller ha mitt pikenavn som mellomnavn etter bryllupet =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...