Gå til innhold

hva blir rett??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 2,barnefaren og jeg har gått fra hverandre.

Nå har jeg en nå har jeg en ny samboer og vi snakker om å gifte oss, jeg vil ta hans etternavn.

Vil ha en familie med samme etternavn,men har lurt litt på om det blir rart at sønnen min får samboerens etternavn når vi er gift.

Vet at det blir nok sårt for barnefaren hvis jeg gjør det men....

'Har noen gjort det eller... står liksom litt fast

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår logikken din, men jeg ville nok ikke gjort det. Det er for slemt synes jeg. Sønnen deres er jo hans like mye som din, og det endres jo ikke selv om du gifter deg på nytt. Det er urimelig å forlange at pappan hans skal godta det. Synes nå jeg da....

Skrevet

Jeg har en svigerinne som har gjort det.

Hun har 1 jente med en annen og 2 barn med han hun er gift med. Hun eldste ville gjerne bytte navn selv (10 år) men hun har navnet til både pappan og det nye etternavnet. Hun ville ha det samme navnet som resten av familien.

Men de tok det opp med pappan hennes først.

Skrevet

Jeg er skilsmissebarn selv, og jeg ville aldri ha hatt etternavnet til en annen enn min pappa. Mitt råd vil være å ikke gjøre det, synes det er litt dårlig gjort ovenfor pappa'en...og barnet. Ser for meg at det kan markere en avstand mellom barnet og barnets far.

Skrevet

Hva med å lage en kombinasjon av deres etternavn som også barnet får? På denne måten vil dere ha samme etternavn i familien, samtidig som barnet tar med seg farens etternavn videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...