Gå til innhold

Hemoroider


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet nøyaktig hva dette er for noe`?

Jeg tror nemlig jeg har fått det.

Har fått 2 små plagsomme blemmer i endetarmsåpningen.

Jeg har ikke dårlig hygiene så lurer litt hva det kommer av.

Er det farlig? Og er det mulig og bruke noe salve eller lignende så det går bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hemorider er små utposninger på blodårene i tarmen eller noe slikt. Det kommer absolutt ikke av dårlig hygiene, men kan komme dersom man har treg mage og sitter lenge på do for eksempel. (Finnes sikkert andre ting som kan forårsake dette også). Det er heller ikke farlig, men kan bli ganske så plagsomt i form av kløe og smerter. Finnes flere ulike typer kremer man kan bruke mot dette, men hør deg godt rundt først, for det er en del av de man ikke skal bruke når man er gravid. Scheriproct er mest kjent, men den skal IKKE brukes fordi den inneholder kortison. Håper problemet løser seg for deg :)

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scheriproct er det som jeg fikk av legen min på resept som salve og stikkpiller nå som jeg er gravid og dette brukte jeg også sist jeg var gravid.

Fikk beskjed om at det var den mest effektive når man hadde mye hemorider og veldig vondt.

Tror ikke det er farlig så lenge man hører med legen og får dette av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke selv men tenkte jeg skulle komme med et innspill i forhold til kortison. det jeg vet er at har man behov for det så bruker man det også i svangerskap

 

Man holder seg jo unna det man kan og bruker om man må

 

litt rotete men er litt sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alcos anal er en veldig god salve for hemorider..men spør på apoteket om den kan brukes av gravide =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for alcos anal, har brukt den selv, fikk beskjed av legen om å bruke den siden jeg var gravid.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer for homeopati som er fri for bivirkninger og funker kjapt om man går til en registrert, bra homeopat.

Heia alternativ medisin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og ifølge min lege, var det akkurat det samme hva slags salve man brukte.... Jeg har prøvd Sheripoct (eller noe sånt) i nesten 14 dager nå, men ble bare enda værre. Var hos legen i dag, og da fikk jeg resept på en annen salve.

 

Jeg hører til på 3. trimester, så det kan ha noe å si hvor langt man er på vei, med hva slags salve man kan bruke. Jeg er 37+4......

 

Men det står i pakningsvedlegget på f.eks. Sheripoct at man kan bruke det som gravid, men i samråd med legen...... Så hør med legen din du.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...