Gjest Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 Jeg tror at besteforeldre er vant til å være foreldre. Det er de som bestemmer, å få ordrer av sønn og datter, det er noe som ikke tolereres, for det har jo alltid vært omvendt, ikke sant? Det er nok derfor mange sliter sånn med besteforeldrene. Nei, mamma, du gjør feil. Mamma ikke gjør sånn. Mamma, gutten liker ikke dette. Mamma, MAMMAAAA!!!! Mamma hører ikke etter, for datteren kan jo ikke beordre henne til å gjøre ting. Jeg tror dette er kjernen i mange besteforeldrekonflikter. Noen som er enig?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 jeg er helt enig, tror også det er værts i tilfellene hvor man ikke har klart å løs rive seg fra foreldrene å for da står man ikke helt likt i forholdet.
Amelita Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Det er sikkert endel som har problemer med å takle at de ikke har det siste ordet lenger, ja En annen ting er nok også at mange (kanskje mest mødre) er så vant til å ordne alt, at de har problemer med å stå i bakgrunnen og se på at andre ordner. I tillegg tror jeg vi har de som tror at alle barn er som sine barn. Problemet blir da å forstå at det som var riktig for deres barn, kan være helt galt for andres barn (eller omvendt). Noen har nok et av disse problemene, eller et helt annet, mens mange har en kombinasjon.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 Det at man tror alle barn er som sine barn gjelder ikke bare besteforeldre, gitt. Jeg tror det gjelder minst halvparten av alle oss på dinbaby også!
Amelita Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Er virkelig ikke vår generasjons småbarnsforeldre mere oppegående enn som så? Det er trist å høre. Jeg trodde det faktisk sto bedre til enn det. Jeg er helt ny her, så jeg har ikke fått orientert meg riktig enda.
Gjest Skrevet 18. april 2006 #6 Skrevet 18. april 2006 Det sies jo at man tar etter sine foreldre og i mitt tilfelle stemmer det skremmende godt på enkelte områder. Jeg vil ikke skrike, jeg vil være rolig. Jeg håper ikke jeg tar alt for mye etter min mor, jeg skal gjøre mitt beste for å motarbeide det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå