Gå til innhold

Vekke babyen om natten for å amme?


Plomma - mamma til 3

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 2 barn som har diet hver 2-3 time på natten helt til vi sluttet med pupp, og til tross for innføring av grøt, middag, frukt etc...

 

Nå har jeg ei lita snuppe på 9 uker som fullammes. Hun legger seg kl 20, vil ofte ha litt påfyll etter ca 1 time, men så sover hun som en stein til en gang mellom 4 og 7! Hittil har jeg vekket henne i 2-3 tiden og fått henne til å spise fordi jeg synes hun har vært for liten til å sove så lenge uten mat. Dessuten er jeg litt egoistisk også, håper å slippe å få igjen mensen så lenge som mulig... Det virker som hun vokser og legger godt på seg, skal veie henne igjen til uka.

 

Av og til skjer det likevel at jeg ikke hører vekkerklokka kl 2, og nå sist vekket hun meg ikke før 06.30 for å få pupp. Det er 9,5 timer det! Gjett om jeg hadde sprengte pupper og masse melkelekkasje i senga...

 

En annen ting er at hun sover så utrolig tungt sånn midt på natten, jeg kan gjøre nesten hva jeg vil med henne uten at hun så mye som letter på øyelokket. I natt brukte jeg 1/2 time på å få henne såpass våken at hun ville suge litt.

 

Bør jeg fortsette å vekke henne? Eller la henne sove? Tenker det kan bli slitsomt å få opp nattproduksjonen igjen hvis hun plutselig krever mer mat på natta etterhvert som hun vokser.... Men det er jo også slitsomt slik som det er nå, i og med at det tar så lang tid å få henne til å suge om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La henne sove du! Hun klarer seg nok fint uten nattpuppen. Blir verre med deg som får sprengte pupper... men det går jo også over etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt henne sove, og heller pumpet meg om natten. Kjekt å ha litt i fryseren, og hun får sove det hun vil :o) Pluss at du holder produksjonen oppe samt slipper sååå spreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ikke vekk henne sier nå jeg bare. Vi måtte vekke gutten vår hver tredje time allerede på sykehuset og holdt på med det til han var ca 3-4 mnd. Bare tullball, for han våkner forts. hver tredje time og nå er han over året. Han trengte det nok de to første mnd men så burde vi ha sluttet (ihvertfall med å vekke han).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...