Gå til innhold

Ringe legevakt eller "Kvinneklinikk" nå i påska?


jadida

Anbefalte innlegg

Litt teit spm kanskje, men jeg har ikke vært hos lege eller jordmor ennå, så er litt usikker på hvordan det fungerer.

Jeg er i uke 13 nå, og er redd for at jeg holder på å miste...brunlig utflod har nå blitt til lette blødninger, så om det ikke har gitt seg i morgen vil jeg sjekke opp...(litt nervøs etter MA/SA før...)

Men kan jeg ringe direkte til gynegologisk/kvinneklinikken på sykehuset, eller må jeg gå via legevakten?

Sikkert et teit spm, men har rett og slett ikke peiling...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg var deg hadde jeg rett og slett bare troppet opp på sykehuset og fått dem til å se på meg!

 

Krysser fingrene for deg!

 

Trøsteklem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på legevakten du, de sender deg videre hvis det trengs.

 

Skal krysse fingrene for deg jeg også :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk (",)

Håper og x'er fingrene for at det virker bedre i morgen, men jeg har liksom hatt en litt ekkel følelse de siste dagene...og vi som akkurat har fått tak i slik barneseng vi hadde lyst på...(litt tidlig ute, men fant den brukt).

Gubben må jobbe i morgen også, så ingen som kan holde meg i hånda om ting ikke ser bra ut :(

Jaja...skal prøve å tenke positive tanker og drømme vekk de negative!

Natta jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har du fått fødeplass? Hvis du her det ville jeg ringt sykehuset og de vil hjelpe deg.

Jeg opplevde noe liknende i uke 16, blødde masse, ringte sykehuset og fikk hjelp med en gang.

Lykketil og håper alt er bra og at det ordner seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*phuuu*

Ser ut som om det bare var den ene blødningen i går...iallfall ikke kommet noe mer i dag, så tror jeg holder ut til i morgen og ringer legen min da.

Får håpe jeg kan fremskynde 1. gangskontrollen - skal dit egentlig først om 1 uke (sent!), men vil gjerne få sjekket opp før det. Hadde vært greit å slippe å bruke 700-1000kr på privat UL, nå som jeg endelig har fått en fastlege.

Tusen takk for svar; tror min ikke-gravide venninne begynner å bli sliten av å prøve å dytte positive tanker inn i mitt over-nervøse hode!

'Baby hang on'!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, de var godt å lese at blødninga stoppa.

 

Lille spire må forsatt bli i magen din!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningene mine kom tilbake... *snufs*

Skal til legen etterpå i dag...har egentlig ikke så mye håp; føler liksom at det er noe galt, og minner fryktelig om da jeg mistet forrige gang...

Men tar i mot lykkeønskninger og x'ede fingre allikevel!

Kommer med oppdatering etterpå i dag - håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg...

Legen mente jeg hadde en "liten åpning" i livmorhalsen, men ikke så stor at det behøvde å bety noe. Blødningene var heller ikke så store at de kunne gi noe "svar", og som hun sa, så er det jo vanlig å blø rundt 4., 8. og 12. uke. Nå var jeg iflg "rundingen" hennes 12+6 i går.

Hun sykemeldte meg da, så jeg kan ta det med ro, og så fikk jeg beskjed om å komme tilbake om blødningene tar seg opp eller jeg får magesmerter. Hvis ikke skal jeg tilbake til 1. gangskontrollen på tirsdag.

I dag tidlig var det en del blankt, trådete slim med litt blod i på papiret...etter å ha hørt om denne berømte "slimproppen" ble jeg nok en gang litt bekymret, så kommer til å gå og være oppmerksom på alt som kan minne om smerter i magen i dag tror jeg...

Tenker at jeg ser det an i dag og i morgen, og så ber jeg evt om UL, eller tar en privat.

 

*Baby pls hang on!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du - jeg har fått 5 UL pga "nerver" og en av de var pga blødning... Har tidligere hatt to MA... Ikke noe problem å få det på Gjøvik iallefall som jeg sogner til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...