Gå til innhold

Hvis man slitet med nummer 1, har noen opplevd at nummer 2 er lettere å få til?


annatanna

Anbefalte innlegg

Har lest noe sted at et nytt svangerskap begynner ofte lettere. Er det noen som kan bekrefte dette? Trenger litt oppmuntring - har en sønn på 10 måneder som ble til etter mye slit. Vi har lyst på flere unger og prøver nå nummer 2. Jeg har hatt en mens og en eggløsning etter avsluttet amming, men er altså ikke gravid ennå...Hvor lang tid vil det ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

 

 

Har ingen barn selv, men har en solskinnshistorie fra en slektning. De slet i flere år med å få barn, og fikk til slutt prøverrør. Hun ble gravid på 3 og siste forsøk. Så ble hun igjen gravid (ikke planlagt) da 1.mann var 1 år på helt naturlig måte. Så nå har hun to fine barn.

 

Håper det ikke tar for lang tid for deg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har slitt med å bli gravid med nr.1 og får klaff den ene eller den annen veien, slapper man ofte mer av den andre gangen fordi man vet at man kan bli gravid. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nr en kom fort som bare det her. 2 pp. Men nr 2 har jeg ikke fått til.. har hatt flere sa - og nå blir jeg ikke gravid i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En solskinnshistorie til; ei venninne av meg og samboeren brukte 2 år på å bli gravide. Da hadde de startet full utredning og begynt å planlegge nye strategier for å bli gravide eller få barn. Men plutselig viste det seg at hun var gravid med 1.mann. Etter fødselen stresset de slett ikke med prevensjon, all erfaring skulle jo tilsi at det ville bli tidkrevende å få nr 2. Men neida, når babyen var 4-5 mnd gammel var hun på vei igjen!! Utrolig artig, og så feil kan man ta. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her satt spiren som en skudd første gang, UPLANLAGT på p-piller og all ting.. men nå er det nok litt vanskeligere tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke skuffa over at det ikke har klaffa riktig ennå vel? Leser jeg deg rett er du i 1. el 2. pp.. Antar det tok endel lenger tid med sønnen siden du skriver at dere slet.

 

Tror ikke det er noen stor sammenheng mellom 1. og 2. gang. Det er vel litt tilfeldig når det klaffer bare.. det er jo mange faktorer som spiller inn.. Nå vet dere jo iallfall at dere kan få barn, så da er det vel litt lettere å slappe av iallfall..selv om du er litt nedfor nå og frykter lang prøvetid. Men, sønnen din er jo bare 10 mnd - haster det da?

 

Jeg er i 5 pp nå og det klaffa i 4 pp sist, så det tar lengre tid med 2. barn for oss iallfall..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...