Gå til innhold

Noen fler med lavt blodtrykk?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Jeg var hos jordmor på mandag som var og da sa hun at jeg hadde lavt blodtrykk. Det målte til 95/60, vanlig blodtrykk ligger på 120/80 ca. Er det noen som vet noe mer om det å ha lavt blodtrykk? Jeg er slapp, svimmel, har hjertebank innimellom og kvalm. Kan man gjøre noe for å få det opp eller noe? Er det farlig? Det eneste jordmor sa var at det hadde vært værre om jeg hadde høyt blodtrykk.

Noen som vet noe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det farligste som kan skje er at du besvimer så vær forsiktig når du er ute.jeg sliter med blodtrykksfall vil besvime når jeg har sittet en stund og reiser meg opp.Eller blir stående en stund.Hadde det slik sist gang også.En må bare være litt ekstra forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lavt bl.trykk. Ubehagelig. Svimmel, kvalm og trøtt. Tror det beste er å holde seg mer i ro enn vanlig. Må ta hensyn til at kroppen sier i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om at det er lurt å spise lakris, det øker BT. Har lest at man i starten og i slutten av svangerskapet kan få lavt BT. Best å ta det med ro, og ikke reise seg brått. Har selv lavt BT i utgangspunktet, og det blir nå ekstra lavt, så da er det lurt å være det bevist

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lavt blodtrykk, ligger på 90/50. Legen min sier som din at det igrunnen er bedre sånn, så lenge man ikke svimer av da... Hadde ikke noe spesielle problemer med det i forbindelse med mine to tidligere svangerskap, og gjorde heller ikke noe spesielt for det. På slutten hadde jeg en markant økning, og ble sykemeldt, selv om jeg da bare kom opp på "vanlig" blodtrykk for andre. Det er stigningen som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...