Gå til innhold

Trenger tips til å snu meg i sengen


maibarn1

Anbefalte innlegg

Får så utrolig vondt i nedere del av magen og i lyskene når jeg snur meg i sengen om natta. Blir jo lys våken hver gang jeg skal på do og når jeg må snu meg. Da dette skjer ofte i løpet av en natt blir det ikke mye tid til søvnen..Er det noen som har noen gode tips til å snu seg i sengen uten at det gjør vondt??? Har så lyst på en god natts søvn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg pleier å ta begge beina ut samtidig... så holder meg meg fast i grindsengen som står ved siden av sengen.... og drar meg opp..da får jeg ikke så vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig plaget med at jeg våknet hver gang jeg skulle snu meg i sengen. Bruker nå sateng nattkjole og sateng laken, da dette er mye glattere. Deilig å slippe å våkne hver gang man bytter sove stilling. Selvsagt er det like vondt når man må opp av sengen, men bedre enn ingen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og får skikkelig vondt i hele underliv/mage/lår området nå for tiden.. Gjelder det å snu seg i sengen og det å reise seg opp fra både seng, sofa, og stoler.... Alt er så ømt nå at jeg tror jeg dør!!

Håper ikke det skal fortsette likedan de siste 10 ukene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en pute mellom føttene om natta..la den være såpass lang at den rekker fra lårene og helt til enden på føttene.hver gang du snur deg lar du puten ligge mellom,også når du reiser deg.fysioterapeutene anbefaler det hvis du har bekkenløsning,holder bekkenet stabilt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg legger ammeputa mellom bena, og snur meg med puta (hvis du skjønner). Ellers er det kjempe fint med silkepysj som glir lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en silke pyjamas bukse, det har hjelpt meg. Da glir en mer til siden når en snur seg og våkner ikkje så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sprinkelseng ved siden av senga som jeg drar meg opp med.....helt håpløst opplegg dette her i grunn, men nå er det snart slutt*smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leier en "sklimatte" som jeg har under lakenet.kjempe bra.har bekkenløsning og sliter veldig m å snu mg.leier den i en barneutstyrsbutikk som også driver m utleie av bilstoler.ANBEFALES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må løfte magen med meg rundt. Og når jeg er halvveis flytter jeg puten jeg har under magen og mellom bena over til andre side. Så må jeg rolig og forsiktig legge magen ned på puten (orker ikke at den "henger" fra ryggen). I natt fikk jeg det imidlertid for meg at jeg skulle bare rulle meg over puten til den andre siden. Jeg har en First Freebag som forøvrig anbefales på det sterkeste. Det endte med at jeg var på vei ut av senga og måtte rope på hjelp fra sambo, som tok tak i armen min og halte meg inn til trygghet. Denne type rulling anbefales ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ett sted at du kan ta en pose inni et putevar og legge under baken, da får du også hjelp til å skli rundt.... Evt svartsekk under lakenet, men det høres fryktelig klamt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å ligge på den siden som vender mot gulvet, da er det ikke så vondt når jeg skal reise meg og gå på do. Slenger begge beina utfor kanten og tar sats. Hvis jeg ligger på andre siden er det litt verre å reise seg, men har funnet ut at det ikke gjør så vondt hvis jeg snur meg på magen samtidig som jeg trekker beina oppunder meg, og reiser meg på alle fire. Derfra kan jeg bare sette meg opp og jumpe ut av sengen. Tidligere prøvde jeg å snu meg fra den ene siden til den andre, men det gjorde ekstremt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg på det sterkeste å få tak i en easyslide (ser ut som en sovepose som er klippet i to...). Den får du låne gratis gjennom ergoterapitjenesten i kommunen du bor i. Det kan hende jordmora eller legen må sende henvisning til ergoterapeuten, men ring selv først og spør ergoterapeuten om hun/han kan hjelpe deg. Selv om du ikke har så mange ukene igjen så er det viktig at du får sove. Ergoterapeuten vil også kunne gi deg råd og veiledning om måter du kan reise og forflytte deg på slik at du slipper å få vondt.

Ring kommunen din og få tak i en ergoterapeut som kan hjelpe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...