Gå til innhold

Prøving etter SA..


Mor Monsen

Anbefalte innlegg

Hvor lenge bør/må man vente?? Legen sa til meg at vi burde vente til mensen kommer tilbake, altså hoppe over en periode. Da snakket han om vente med sex, pga. av fare for infeksjoner. Kunne ha sex, men med kondom.

 

Har noen fått samme beskjed eller har dere begynt prøvinga med en gang etter en SA?

 

Har så lyst til å sette i gang igjen, men vil jo ikke gjøre noe "feil".

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Synd at du har hatt SA, det er ikke noen hyggelig opplevelse.

Jeg fikk beskjed om å vente minst en syklus med å prøve å bli gravid og ikke ha sex de første to ukene etterpå (jeg hadde MA så kan hende det er forskjell på MA og SA) . I ettertid har jeg fått vite av en lege at grunnen til at de sier dette med å vente i 1 syklus er at det blir lettere for legen å regne ut termin dersom du blir gravid igjen med en gang. Synes dette er litt tull jeg da. Så lenge man vet når eggløsningen var bør de klare å regne ut termin altså! Har også hørt at man lettere kan spontanab. dersom man blir gravid igjen med en gang, pga noe med slimhinnen i livmora.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også hatt en SA og spurte legen om det bare var prøve igjen med en gang. Hadde jo lest bla her at legene anbefalte at man skulle vente til etter en mens. Men min lege sa at det var bare å prøve med en gang, så lenge jeg var ferdig med å blø.

Så jeg driver å prøver jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leita litt i arkivene til snartgravid.com og fant ut at det var like mange ulike svar som det finnes leger.... Tror ikke jeg klarer å vente, er superklar psykisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen med en gang, blødde i 16 dager og legene sa at da har du mest sannsynlig fått mensen.

Startet prøvingen med en gang, og vi prøver fortsatt, går inn i vår 6 pp nå.

Ting tar tid!

 

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...