Gå til innhold

er fødsler "arvelig"???


annv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen sier det er hold i dette, andre sier det motsatte...

 

Jeg hadde et tøft svangerskap sist, men en meget lett fødsel. Denne gangen har jeg hatt et tilsvarende tøft svangerskap, og håper på en like lett fødsel som sist. Min mor hadde det mortsatt: To lette svangerskap, og to tøffe fødsler...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vist være en samenheng hvis man er lik på andre måter også.

Er man skikkelig forskjellig fysisk ellers er det ikke noe å satse på at man får lik fødsel.

Jeg som er knall lik mamma både psykisk og fysisk, og har hatt et helt likt svangerskap som henne, satser veldig på at fødselen blir ganskelik også.

Har fått tilbakemelding fra jm om at det ikke er en dum innstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min sier akkurat det Intensity sier her, at dersom man har samme kroppsbygning som moren sin er sjansen stor for å få lignende fødsler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer i allefall ikke for min det. Min mor hadde 2 utrolig lette fødsler, som begge var over på noen få timer. Jormoren sa tilogmed noe sånn som " man skal ikke smile når en skal føde" til henne.

Mine har vært, en utrolig lang og tøff en, og en kjemperask med desto ondere :) Men hei ikke så ille at ikke nummer tre er på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det i grunn ingen likheter med svangerskap eller fødsler. Av utseende derimot er vi så like at folk kan ta feil i et øyeblikk. Vi har samme mål på alt fra sko til bryster, så var i grunn litt redd for at jeg skulle få det like tøft som henne. Men den gang ei; hun hadde ekstrem svangerskapskvalme begge gangene og gikk tre uker over tiden+sugekopp etter ørten timer med meg. Lillebror er født for tidlig med hastverkskeisersnitt med all verdens komplikasjoner. Selv har jeg født tidlig begge gangene og veldig raskt uten noen form for komplikasjoner eller behov for smertestillende. *heldige meg* :)

Uansett arv eller ikke, ønsker selvfølgelig at du får det som din mor! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...