Gå til innhold

En pupp av gangen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutte min spiser som regel en pupp ved et måltid...er det normalt?

Hva med det andre?

Nå spiser han annenhver time, så jeg blir ikke sååå sprengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melkeproduksjonen regulerer seg etter etterspørselen! Så det at du har spreng vil gi seg etterhvert, i mellomtiden kan du håndmelke litt for å lindre den verste sprengen. Husk ellers å legge til annethvert bryst. Min sistesnuppe siser også stort sett bare av en pupp av gangen, mens de 2 første har villet ha av begge. Hun er imidlertid en mer tålmodig suger enn det de var, og stimulerer fram melkerefleksen mange ganger på ett bryst. Raper henne en gang og legger til på samme bryst. Regner med at hun får med den fete ettermelken og blir mett nok av en pupp. Prøver alltid å tilby pupp nummer 2 etter rap nummer 2, men når melken spruter vrir hun seg som regel vekk. Annenhver time er en helt normal måltidsfrekvens på dagen, også for unger som spiser av begge pupper til hvert måltid (snakker av erfaring...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har snuppa spist av bare en pupp hvert måltid siden hun ble født. Tror ikke det har noe å si om du ammer av en eller to, i hvertfall ikke når intervallene er så korte som hos deg. Og siden du ikke føler deg så sprengt er det i hvertfall ingen fare :o)

 

Jenta mi er nå 5 uker, og har så smått begynt å få fra begge av og til (samme måltid). Mest fordi hun ikke ligger like lenge som før, og jeg da gjerne tar henne opp for å rape. Så virker hun mer sulten når jeg tar henne ned fra skulderen, så da kjører vi på med pupp nr 2 og da tar vi den andre siden :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet en pupp om gangen de første 7 ukene, men syns det ble så ofte måltider og at jeg alltid satt med en pupp ute... Har nå startet å gi fra begge, og da går det 3-4 timer til han blir sulten igjen, så nå er det 5 måltider istedet for 8-9. Gir litt mer mulighet for å gå lang tur osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det kun spist av en pupp helt til for litt siden - da var hun 15 mnd. Nå vil hun ofte ha to, men det er nok fordi produksjonen er ganske kraftig redusert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten her tar en pupp te hvert måltid. Syns det er helt greit jeg. Puppene har nå vent seg til det og det er nok mat:) han er snart 9 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...