Gå til innhold

Noen som har traxx merlin vogn ?


Papira Mou

Anbefalte innlegg

3-hjuling ?

Er dere fornøyde med den ?

Etter å ha lett og lett etter vogn kjøpte vi denne forrige uke.

Har egentlig ikke hørt om den før, så vi bare tok en sjangs.... Den ser jo kuul ut da !!! ; )

Men spent på om noen har noe neg ell positivt om den !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har den :-)

 

Jeg leita litt jeg og.. For å si det sånn, hadde ikke anledning til å betale mer enn maks 3000.

 

Traxx Marlin 3, min erfaring så langt (hatt i ca 3 uker)

- Først syntes jeg den var litt "hard", men etter å ha sluppet ut litt luft av dekkene (etter å ha lest innpå her) ble det bedre. Har hatt kombivogn før dette og den har veldig god fjæring - litt overgang.

 

- Tilting på forhjulet: Først var festet til forhjulet (spaken) litt i veien for full svinging, dette oppdaga jeg og etterpå; supert :-) Trodde det skulle bli litt vinglete å trille på grus/sne, men nei. Det er bare hærlig å kunne svinge så enkelt uten at det gir seg utslag i vinglete styring når vi skal rett fram.

 

- Regulering av ryggen: Super klyperegulering. Bare å puffe ryggen opp til ønsket posisjon og dra i belteenden. Når ryggen skal ned er det mulig å bruke bare en hånd, klyp inn og dra ned. Eneste minus er at kalesjen kan være litt i veien.. men at ryggen kan legges HELT ned veier opp for en slik bagatell ;-)

 

- Sittestillinga er flott og oppreist - barnet liker å sitte der og holde seg i "tverrliggeren" foran. Slik mangler på mange andre trehjulinger, eller det kan være trangt under. Ikke noe problem på Traxxen. Kan også fjernes eller vris helt ned slik at barnet selv kan klatre oppi vogna.

 

- Stor handlekurv (men litt små åpninger til å legge saker nedi). Godt at det er lomme på kalesjen for småting el ekstra bleieskift.

 

- Sammenlagt blir vogna liten, særlig om bakhjulene tas av.

 

- Styret som mange synes ser rart ut er en god oppfinnelse (henta fra sykkelen) og hjelper på i oppoverbakke..

 

Minus:

Litt "trang" kalesje, men det er positivt at det ikke er glipper slik at det er lunt og godt når ryggen er nede. Men dekker litt lite av barnet når det sitter helt oppe...

 

Ikke eget fottrekk som kan festes til vogna, må bruke regntrekk... mulig å kjøpe egen fotpose eller mykbag til forresten.. da er det jo ikke noe problem.. Noen som har erfaring med disse?

 

Et par kg tyngre enn mange andre trehjulinger, men fortsatt mye lettere enn mange firehjulte triller :-)

 

Som du ser, ikke noen store minus registrert så langt. Absolutt verd prisen. Sammenliknet med dyrere trehjulinger... har ikke hatt andre, men jeg og barnet setter stor pris på full liggestilling, "tverrliggeren", stor handlekurv, tiltehjul istedet for fast- eller snurrehjul..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuuuusen hjertlig takk for flott svar da ! :o)

 

Åhhhh, da bare gleder jeg til å bruke vogna mer...

Hadde tenkt kjøpe quinny vogn, men ALLE har jo den ! Det er jo ikke noe gøy da... Syns traxx`n var lekker å se på, og slo til.

Men så ble jeg litt engstelig etterpå for at jeg hadde gjort et dårlig kjøp.

Men det har jeg jo ikke da !!!!

Syns også at tiltehjulet virker bedre enn snurrehjul...

Full liggestilling var også viktig for meg, men nå oppdaget jeg at fotbrettet ikke kan justeres og da ble det ingen god liggestilling med rygg helt nede.

Men-men, må vel bare prøve oss frem !!!

Gøy med ny vogn !!!!!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir fornøyd!

 

Snappet opp på samme sted som det med lufta i dekka tror jeg at man kan vri "tverrliggeren" foran helt ned og legge fortsettelsen av setet (ta av strikken som festes rundt fotplata) over denne.

Dette har vi forsøkt og det fungerer for barnet vårt!! Når man legger ned ryggen og gjør som over, blir det fin sovestilling også for føttene :-)

 

Ellers har jeg hørt flere si at barna sover like godt uten regulerbart fotbrett! Men på traxxen er det jo nesten det likevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, og er veldig godt fornøyd! Har skrevet masse om den her- søk i gamle innlegg på forum under traxx eller marlin så finner du mange innlegg med masse skryt av vognen! Har hatt vår lenge nå og vi digger den begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på lang tur før i dag med traxx`n...

Tror snuppa var med også....hehe : )

Faktisk så sovnet hun i vogna nesten med en gang, og DET har ikke hendt siden hun var baby....Tydeligvis en som sitter-ligger godt ja !

Pluss at hun har en fantastisk utsikt ! ( før satt hun mot meg )

 

Skal søke i gamle innlegg jeg nå da frosk,

tror jeg kommer til å bli kjempe glad i den vogna jeg ! =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...