Gå til innhold

Bivirkninger fra Pergo??


tuttelura

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg tok en dobbelkur, men merket ikke noe spesielt til pergo. Hørt at mange merker eggløsningen spesielt godt, men kan ikke akkurat si jeg merket det. Litt "romstering" i magen, men ingen smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hetetokter som bare dertil.. heeeeelt villt... men begynner å gå over nå.. dag 24... trippel kur,....

 

klemzer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetetokter, sur og sint uten grunn, grein like lett, ømme bryster, magen virket utspilt, trøtt som ei strømpe hele dagen, kvalm samtidig som jeg hadde lyst på forskjellige ting.

Kom ca en uke før ikm og varte i nesten tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk cyste på høyre eggstokk etter bruk av en enkelt runde med pergotime og håper at jeg aldri må ta det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lest om en del bivirkninger fra Pergo som høres svært ubehagelig ut. Jeg skulle begynne på pergo om noen dager nå, men jeg tror jeg avstår før mannen min har tatt sædprøve altså, bivirkningene vil jeg ikke ha til ingen nytte , au ! Har man også hatt store reaksjoner på medisiner før, så kan man kanskje reagerere på Pergo også , jeg har fått utbrudd av masse eksem tettpakket over hele kroppen, av keflex før, så jeg er livredd å ta pergo uten videre .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg 100 % i dette valget. Vent til mannen din får svar på sin prøve, sånn at dere vet at det har noen hensikt å prøve pergotime. Har en følelse av at flere leger ikke har helt peiling på dette med bruken av pergotime. Det hjelper ingenting med EL dersom mannen ikke er istand til å befrukte egget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det. Hjelper jo ingenting å ta pergo dersom mannen min ikke har sædceller som er i stand til å befrukte egget.... Egget blir jo ikke befruktet av pergotimeren heller he he , huff :)

 

Nå skal jeg få han til å bestille en time, han har liksom så god tid , og sier at vi har tiden for oss. Han har hatt foreldre som slet med sin nummer 3, og vi er sikkert inni en "tørketid" sier han. Mens jeg er kjempeutålmodig, og vil gjøre det jeg kan for å bli gravid, men pergoen skal la vente på seg, og jeg gidder heller ikke som legen sa , og vente i et halvt år før han tester sæden :( Har ventet lenge nok nå , i 4 - 5 år, er ikke det nok liksom , og når han finner ingenting i veien med meg, da tror jo vi at det må være han.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok hende at mannen min har litt "angst" for å finne ut at det er han det er noe galt med. Det kan være tøft for menns selvfølelse å få "dommen" dersom feilen ligger hos han. Så det kan nok være verdt å snakke litt om dette. Da blir det kanskje ikke så truende å gå og teste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , jeg tror det også, at mannen kan ha litt angst om det er hos han feilen ligger. Han skylder også av og til på at det må være oss begge, en kombinasjon, eller timingen. Men innimellom sier han at det må være sædkvaliteten. Jeg selv har merket forandringer i sædens konsistens, noe han selv også har merket, men han sier at allikevel selv om den ser helt ut som vann , må det være liv i den... Jeg tror ikke det er liv i den når den ser ut som verst, som vann , like blank som vann fra springen ... og flytende altså. Skal man liksom tro at man blir gravid av det sier jeg ... Men men jeg skjønner at han ikke liker at det kan være hos han feilen ligger, jeg liker jo ikke at det kan være hos meg feilen ligger..... så det er kjedelig akkurat det der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem feilen ligger hos i et forhold, er det kjedelig for begge parter, og det vil jo gjelde begge parter sammen. Jeg ville aldri dumpe han dersom han ikke kan gi meg barn, og vil heller ikke at han skal gjøre det... Så det kan lett bli slik snakking til hveandre... Han sier foreks. du kan jo bare dumpe meg så kan du bli gravid, mens jeg sier det samme til han dersom det er meg som gjør slik at vi ikke får.... Sikkert sånn hos mange par som sliter ... vet ikke ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt forhold er det meg som er problemet. Og det er tøft å vite at det er MEG det er noe galt med. Man føler seg utilstrekkelig. Nok slik for menn også, men kanskje kjenner de enda sterkere på denne udugeligheten når "dommen" faller. Uansett er det en belastning for begge. Mannen min har vært veldig oppmuntrende og forståelsesfull, så det har hjulpet mye på egen positivitet. Nå satser vi alt på at fotsoneterapi og akupunktur skal føre frem :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper at vi snart finner ut hva som har skylden for inferliteten, og hva som kan gjøres ? Men vet at jeg vil føle meg udugelig er det meg, men det kan jo være håp får jeg håpe , at noe kan gjøres med det...

Jeg vet at han også vil føle seg udugelig er det han, og han takler det dårligst og føles seg mest udugelig er det han. Det er viktig å ha et fint forhold , og ikke krangle, uansett hvem det gjelder - parforholdet skal jo uansett fungere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...