Gå til innhold

Hvorfor er det slik at overvektige må slite mer for å blir gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Overvekt gjør vel at kroppen produserer for mye testosteron. Men er en sliter sjøl med for mange kg, så gudene skal vite at det ikk er noe gøy.

 

Jeg har ikke regelmessig mens, og det er også en grunn til at jeg ikke har blitt gravid enda........

 

er du en prøver? Sliter?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke med at syklusen er ustabil, og kanskje eggløsningen uteblir??? Jeg er overvektig selv, men er igang med å få hjelp via prøverør, her har de ikke bedt meg slanke meg, og når jeg spør om det er noe jeg kan gjøre for å bedre sjansen får jeg vite at jeg skal tenke positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en prøver, men helt i srtarten av prøvingen. Er 1.63 høy og 88kg( har gått ned noen kilo nå i det siste). Men jeg har helt regelmessigmens-28dagers syklus. Vil det si at jeg nødvendigvis ikke trenger å slite så veldig med å bli gravid det da?

 

*hovedinnlegger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må la vær å tenke på det hele tiden jeg er 30 kg overvektig men har ingen problemer med å bli gravid venter nr 4 om en uke.men jeg tenker ikke på det hele tiden det er det mange som prøver gjør feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er en myte at det å tenke på det gjør det vanslekigere å bli gravid. Vi som er slitere trenger mer hjelp en å slutte å tenke på det anonym.. Masse stress over lang tid kan påvirke, men da snakker vi magesår-stress, ikke normalt hverdagsstress. Hadde det vært så enkelt du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte ett år på førstemann. Etterpå har jeg fått påvist lavt stoffskifte, og med stoffskiftet under kontroll ble jeg gravid igjen på første forsøk. Brukte også Glucophage for å stabilisere blodsukkeret, har hørt at det også kan øke fruktbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt under 160cm og veide 95kg da jeg bel gravid første gangen. Har vært gravid totalt 4 ganger og har nå 2 nydelige barn!

Ikke noe problem for meg å bli gravid selv om jeg i forhold til høyden min veier 20-30kg for mye.

Lykke til =)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 101 kg og 165 høy da jeg ble gravid.

Hadde egentlig ikke noe problem med å bli gravid. Vi "prøvde" i noen måneder (men da må jeg innrømme at jeg ikke tenkte på det med eggeløsning osv) men så snart jeg fant ut når jeg hadde eggeløsning så var det klaff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at de fleste jeg vet om som sliter med å bli gravide er undervektige , eller hatt en fødsel fra før av hvor noe gikk galt "nedi der"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca samme str som deg, og vi prøvde selv i 2 år, + 2 ganger prøverør. Jeg er ennå ikke gravid.. Min syklus er 26-28 dager...

 

prøv med eggløsningstester! Jeg bommet på min. Vi pejsa på fra dag 10-14, men det viste seg at jeg har EL på dag 15-17...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bmi på 31-32 og er overfruktbar. derav nicket mitt. Har ikke hatt problem med å bli gravid. Tom legene er svært undrene til den ekstreme fruktbarheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva betyr det å være overfruktbar? Blir du gravid bare en mann ser på deg? eller skal du prøve bare noen få pp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snoopi

 

vel rekker ikke å prøve en gang....hehe

hadde sa før jul ble gravid igjen med en gang. Før det hadde jeg spiral, ble gravid dagen etter jeg tok den ut......

junior ble til da en kondom sprakk.....altså ikke planlagt, men svært ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snooopi

 

jepp sendes med en gang....

ps det er vist et eller annet merkelig oxo med meg når det gjelder å lage barn....legene undrer seg over om jeg ikke er den fødte rugekasse.

 

da junior ble født veide han 5 kg og var 56 cm, morkaken veide 1 kg ganske mye, navlesnoren var utsedvanlig tykk og var 80 cm ganske langt, det var masse fostervann oxo.

 

I tillegg viser det seg at jeg vistnok har overfeit og næringsrik morsmelk, poden veide 12,5 kg da han var 6 mnd (fullammet)

 

Vil du ha noe av dette oxo?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er det som skal til, så ja takk!

 

Jeg skal nemlig befruktes om ca 14 dager! (vi skal få hjelp)

 

Var magen din kjempestor eller bare stor? Det må jo ha vært fryktelig vondt å føde en så stor krabat!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magen min var enorm....ble sjekket på sykehus og alt fordi legen min begynte å bli redd.....hehe

 

folk stoppet meg og spurte om jeg ventet trillinger...

 

mannen min holdt foresten på å le seg ihjel da jeg gikk på stylter 2 uker før termin......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ville bare fortelle en liten gladnyhet! Jeg er hovedinlegger her og nå er jeg faktisk gravid:) så jeg slapp å slite til tross for at jeg er ganske overvektig:) Så det er håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...