Gå til innhold

hvor ofte er dere til kontroll?


"lille" elefant

Anbefalte innlegg

var på kontroll for litt over en uke siden og skal til fredag igjen. men er nå i uke 40 og da har jeg hørt at de andre er en gang i uka??hva er det som er normalt?lurer på om jeg skal bestille hos legen bare for å sjekke urin og blodtrykk. for jeg har gått mye med hodepine, men har fått beskjed av lege at det ikke er farlig fordi jeg har så lavt blod trykk?? er det noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter ny ordning er det sjelden kontroll. Uke 32, uke 36, uke 38 og uke 40. Jeg skulle egentlig til kontroll først neste uke (er da 36 uker på vei). Da ville det vært 4 uker siden sist. Men rett før påske hadde jeg kjent så lite liv i magen at jeg var til ekstra ultralyd. Det viste seg da at blodtrykket mitt var altfor høyt. Jeg var til ny kontroll få dager etter og ble da sykemeldt. Dette ville jo ikke blitt oppdaget om jeg hadde ventet til ordinær kontroll neste uke. Så hvis du sliter med hodepine, så ring og bestill time. Det er bedre med en kontroll for mye enn en for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg gikk med tassen rett før jul var jeg hos legen 1gang i mnd og de siste 2 ukene 1gang i uka.

tok en tur til legen hvis jeg følte at noe ikke stemte med babyen,og av den grunn ble jeg satt igang å fikk møte babyen 1dag etter termin ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått hver 4 uke de siste ukene... men nå skal jeg på kontroll på tirsdag, bare to uker etter den siste kontrollen... er nå 38 uker på vei.... vetikke hvor ofte jeg skal etter denne kontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altfor sjelden, var i uke 35+4 sist og har ikke ny kontroll før uke 38+4. Prøvde å masse meg til en time mellom desse to men var helt uaktuelt pga at alle prøver var så fine. Liker fint lite den nye ordningen. Det sies at det skal være bedre kvalitet på kontrollene og at de skal vare lenger når de er så sjelden. Men jeg har begge siste gangene blitt kastet ut etter 20 min. Har ikke fått snakket noe med jordmor om fødsel. syns det er veldig kjedlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått en gang i måneden til nå, men fra uke 32 av skal jeg gå annenhver uke ti jordmor og lege - og så hver uke helt på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 37+4. De siste ukene har jeg gått til kontroll ca. hver 14. dag, men nå blir det hver uke. Skal til legen i morra. Går annen hvert til lege/jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...