Gå til innhold

skulle ha kommet over hit nå :-(


Fikk gutt 010607

Anbefalte innlegg

Nå skulle jeg også vært her, men sånn ble det ikke. Fødte for 4 uker siden en nydelig liten gutt på 1052 g, i uke 26+6. Hadde da ligget på sykehuset i 3 uker med vannavgang og blødninger. Har jo hatt blødninger siden uke 9, så jeg har vært inn og ut av sykehuset mange ganger.

Han ble født med keisersnitt pga kjempe store blødninger. Fikk høre at morkaken holdt på å løsne.

Han var utrolig fin og fikk beste apgar score med en gang han ble født. Ble lagt i respirator, men dagen etter pustet han så fint at han kunne gå over til cpap.

Etter 2 døgn fikk vi sjokkmeldingen. Han hadde fått hjerneblødninger på begge sider av hjernen og kom mest sannsynlig ikke ut av dette uten varige mèn. Fikk sjokk og så hvordan livet vårt kom til å bli. Men begynte raskt å innstille oss på det.

Etter 2 døgn til fikk vi enda en sjokkmelding. Blødningene var mye verre enn vi hadde trodd. Store blødninger på begge sider og han kom mest sannsynlig til å bli multihandikapet. Da så vi hvertfall at livet vårt raste sammen. Har jo to gutter fra før og dette kom jo til å hemme de også. Men etter noen dager begynte vi igjen å innstille oss på det. KOm jo til å bli like glad- om ikke mer- i han fordet. Han så så perfekt ut der han lå. bortsett fra at han var veldig liten.

Etter 9 døgn fikk vi tlf hjem. Vi måtte komme til sykehuset for han begynte å bli dårligere. kom ca kl 0700 på morningen.

Etter at vi kom ble han dårligere og dårligere. virket nesten som han ventet til vi kom. Jeg fikk han ut på brystet mitt. Der fikk vi døpt han. Det var godt. Den siste timen lå han og heiv etter pusten og skrek litt innimellom. det var grusomt å se han ligge sånn. Værste jeg har opplevd. Han sovnet inn på brystet mitt.

Det er nå litt over 2 uker siden og jeg savner han så utrolig mye.

Vil bare takke for meg inne på barnimagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, dette var trist å høre.

Har ingen ord...

 

 

Alle mine tanker går til dere. Ta godt vare på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å lille venn..vet ikke hva jeg skal si...bare så ufattelig trist..ta vare på hverandre ,håper dere kan klare å komme videre fra tapet av deres sønn og bror..ønsker deg masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... vanskelig å vite hva man skal si.... mange tanker til deg og familien din, og til den lille gutten deres...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre sier her, ord blir fattige..

Etter at dere har klart å innstillle dere positivit etter flere sjokk- meldinger på rad, høres dere ut til å være ressurssterke og positive mennesker!! Håper dere klarer å bruke det i denne vanskelige tiden, og at dere har mange rundt dere til å ta vare på og støtte dere! For den lille guttens egen del, er det kanskje godt at han slapp? Mange har jo mye smerter når de blir så dårlig og kroppen ikke fungerer. Men det er ikke sikkert dere ser det sånn, eller finner noe trøst i det. (IKKE meningen å gi "gode råd" altså). Dette er jo en situasjon få har opplevd og kan sette seg inn i... Ønsker dere bare ALT godt videre!!! Kommer til å tenke på dere. Må bare si til slutt at jeg synes guttene deres er heldige som har så flotte foreldre, sånn jeg "ser" dere ut fra hvordan du skriver.

 

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig leit å høre, jeg håper dere tar godt vare på hverandre og kommer dere videre i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer! Du har opplevd en hver mors mareritt. Skjønner at du og dine savner den lille. Så trist når sånt skjer. Håper dere kan leve på minnene og komme styrket ut av sorgen.

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist, sender mange varme tanker til dere. Men så fint at dere hvertfall fikk hilsen på den lille, ta på han og bli kjent med han og at han fikk føle deres kjærlighet til seg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så fryktelig leit!!

Min varmeste medfølelse går til dere!

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig trist...kondolerer med den lille gutten deres, dette var vondt å lese...Fant et dikt om dette, og det er så utrolig nydelig...Vi trøster oss med disse ordene, vi hadde også et spedbarnsdødsfall i familien, og det er så utrolig urettferdig og vondt når barn dør. Det er ikke sånn det er ment å være...

 

How do you love a person

Who never got to be,

Or try again to see a face

You never got to see?

How do you mourn the death of one

Who never got to live,

When there's nothing to feel good about

And nothing to forgive?

 

I love you, little baby.

You're a person of the wind,

Free to be the memory

Of all that might have been.

 

I love you, little baby,

My companion of the night,

Wandering through my lonely hours,

Beautiful and bright.

 

What does it mean to die before

You ever can be born,

To live the lovely night of life

And never see the dawn?

 

Ah! My little baby,

You lived like anyone!

Life's a burst of joy and pain,

And then, like yours, it's done.

 

I love you, little baby,

Just as if you'd lived for years.

No more, no less, I think of you,

The angel of my tears.

 

Mange varme klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så utroligt leit. Tenker på bitteliten, dere og de to eldste guttene! Håper dere har mange rundt dere i tiden fremover!

 

Dere har opplevd det alle foreldre frykter mest av alt. En har aldri noen å miste.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...