Gå til innhold

Syden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har vært i syden mens de har vært i 2. trimester? Gikk det greit? Noe s\jeg bør være obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei=)

e ska å t syden 1.juni.no e e 12+1 så vil jo vær litt lengre på vei da. mange som sei at e må drikk kun vann på flaske,ganske logisk egentli=)

åsså må e vær forsikti me frukt,salat..kjøtt å fisk må vær godt stekt..hmmm ellers veit e ik nå spes meir ...må main vær forsikti me å sol magen? kor ska du da ?får ha en go tur =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig greit

her er det noen ting jeg vil anbefale;:

Til reisen:

Bruk støttestrømper på flyet og drikk godt med vann

skaff deg europeisk helsekort fra trygdekontoret gjør det lettere for gratis behandling om noe skulle skje.

 

I utlandet:

Det er egentlig de samme mat rådene som hjemme bare det at noen JM og leger er litt mere hysteriske rundt det så fort du er i utlandet

 

Ikke spis frukt grønt som du ikke har vasket selv eller kan skrelle.

Kjøtt skal være gjennomstekt

 

Og selvfølgelg drikk kun flaske vann (det er vel ingen som drikekr fra springen til vanlig heller når vi er sydover?)

 

 

Sol:

man skal passe på å ikke blir overopphetet fostervannet kan vist bli varmt og da tar det tid før babyen blir avkølt holder ikke å gå i vannet sånn som fo ross.

 

Man kan vist få pigment flekker om en soler seg som gravid. det har ikke jeg fått og ikke bryr det meg så mye heller men greit å vite

 

god tur kos dere masse 2. tri er vist det beste og tryggeste trimesteret å reise i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer litt ann på hvor du skal,men mange plasser er det mye løs katter som streifer rundt.. unngå disse..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt meg til syden 2 juni. Er nå 14 uker på vei. Vi tenkte å reise til bulgaria. Kort flyve tid og ikke så langt med buss etter på. Tenkte på Tyrkia men der er det fort 2 timer til hotellene fra flyplassen. Bulgaria har også noe mindre temp på dagtid enn feks tyrkia. Må innrømme at jeg er litt spent på det å reise som gravid. Sørger for å ha avbestillingsforsikring i orden i tilfeller bekkenløsningen min eller blodtrykke blir for ille. (lavt blodtrykk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jo eg fortelle at eg e akkurat kommet hjem fra syden ;)

E i uke 22 no ;) Å Jordmora sa at eg bare måtte sole meg, men trengte ikkje overdrive... Når det ble mye bevegelse i magen gikk eg inn, å var ferdig med solinga for dagen..

Spiste det som eg kan spise hjemme.. fikk kjøtt stekt ekstra godt osv.. å drakk seff bare vann av flaske ;)

 

Fikk en del pigmentflekker -Å det har eg aldri hatt førr, så det kommer tydeligvis av graviditeten.. Men det gjorde meg ingenting.. Ble fortere brun på magen enn før å det var gøy ;)

 

STORKOSA OSS!!!

va skikkelig digg med ferie å avslapning med tanke på at livet endrer seg totalt om 4 mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...