Gå til innhold

Hva gjør jeg med melken jeg har pumpet ut?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lest at den kan oppbevares noen døgn i kjøleskap, men kan den fryses etter at jeg har hatt den der i 24 timer f.eks.? Den skiller seg jo helt!? Kan jo ikke fryse den når den har den konsistensen?

 

Jeg må ta vare på det jeg pumper ut fra en dag til en annen for jeg får ikke ut nok til å fylle hele koppen på en gang. Pumpet en halv kopp i går, og tenkte jeg skulle fylle den i dag, men jeg kan jo ikke blande fersk melk oppi den som har stått i kjøleskapet!

 

Skal jeg heller fryse den første halve koppen med en gang jeg har pumpet den, og så fylle på med resterende neste dag da? (var bare for lettvinthetens skyld at jeg trodde jeg kunne ha det i kjøleskapet og så bare pumpe oppi der dagen etter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan ikke du fryse også bare etterfyller du? Jeg fryser i slike fryse beger.Bruker slike melkeoppsamlere og da bare fryser jeg etterhvert:9 Bare pass på at melkemengde du skal fryse er større enn det som er fryst da smelter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan fryse det man har i kjøleskapet!! Jeg pumpet en skvett på sykehuset og dagen etter sa de jeg måtte ta den med hjem og fryse den!!! Så lenge den ikke har stått over anbefalt lagringstid i kjøleskapet er det ingen fare. Forresten er det flott å fryse i isterningsposer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...