Gå til innhold

STEINERbarnehage - noen med erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått tilbud om plass i steinerbarnehage. Satte den opp litt ned på lista over prioriterte barnehager fordi de vektlegger ting som jeg mener er viktig. Grunnen til at vi satte den opp var at de forlenga åpningstidene noe, slik at det ble praktisk mulig for oss å ha barnet der. Nå, etter hovedopptaket har noen takka nei og vi fått tilbud, men...

 

Vi visste nok ikke nok om opplegget for disse barnehagene, for i følgebrevet står det litt av hvert som er nytt:

 

- 6 uker sommerferie !!!

Problem for oss "ikke-lærere". (Hvorfor kunne ikke dette stå i presentasjonen av barnehagen...arg) Hvordan skal vi løse dette for å kunne ha noe ferie sammen? (har ikke besteforeldre her som kan steppe inn). Noen som har erfaring med så lang sommerferie i barnehagen?

 

-de følger stort sett skoleruta på andre ferier - blir det mange ekstra fridager?

 

-så er det endel annet som mer dugnad og vasking og deltakelse som betyr ekstra innsats, men som jeg håper kan bli trivelig sosialt. Erfaringer?

 

Spørsmålet er: Er det verdt det? Skal vi takke ja, tross utfordringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ser at det er en stund siden du spurte, men i tilfelle du ikke har funnet ut av ting:

Hvis barnehagen følger skoleruta så må du regne med: 1 uke høstferie, 1 uke vinterferie, tre dager i påsken, hele romjula og noen dager før og etter jul/nyttår. Så det blir en god del uker i tillegg til sommer'n!

 

Hvis du og far har fem uker ferie hver så går det jo nesten opp, bortsett fra at dere da ikke får noe ferie sammen! Fatter ikke hvordan noen kan få til dette jeg! Vi hadde aldri fått til dette hjemme hos meg. Barn som går på skolen har ihvertfall Sfo i alle feriene...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle inneklemte fredager, eks. fredagen etter Kristi himmelfartsdag.

Og planleggingsdager. Og alltid en dag lenger etter en ferie enn det skolen har, håpløst... (der hvor mine er hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...