Gå til innhold

MAGEMÅL er da morsommere enn vekt!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av å tenke på den vekta, som uansett bare går i en retning!

Jeg er i uke 25, og det spreller og sparker mer enn noen gang inni her. Kraftige spark som gjør at hele meg rister!

Magen føles like stor som sist jeg var høygravid (og jeg har lenge vært sikker på at den har vært det)-men, da jeg målte den i går fikk jeg bekreftet at jeg fortsatt har 10 cm å gå på:o)

 

Rundt magen v navlen er jeg nå 90cm. Lille meg på 162 cm, føler meg som ei kule...

Men da jeg var høygravid m nr en var jeg litt over 100, og vekta viste mindre enn nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig!!! Jeg er også i uke 25, og er 162 cm. og magemålet ligger mellom 90-91 cm... Hehe morsomt... Kan ikke komme helt over hvor rar jeg ser ut med den kula på magen, men er kjempestolt over den da...

Her er det også veldig mye liv! Når har du termin da, min er 07.08...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Jeg har ikke tenkt på å måle det før! Føles litt mer OK enn å drive å oppgi denne vekta. Er 24 uker i morra og har magemål på 82 cm (rundt livet). Er 1,77 meter høy, så jeg har vel litt mer plass å fordele babyen på enn dere to på 1,62. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Det er jo DER den store forskjellen ligger. Vi som er litt stutte i lortfallet har liksom ikke så mye plass å fordele hele barnet og resten av alt som er inni oss på. ...!

Så, å diskutere vekt er også ganske håpløst. Vi er jo så forskjellige, og kiloene på oss er jo også forskjellige!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 + 4 her og 100 cm målt v/navlehøyde. Jeg er 170 cm. Det er siste mnd at magen har vokst skikkelig... godt at det endelig vises at jeg er gravid og at det ikke bare ser ut som jeg har spist mye, har liksom fått "gravid" mage nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må korrigere meg selv fra igår ja:-) har mageomkrets på nesten 100 cm nå i uke 23.. er 1.68 høy og normal slank til vanlig.. men ikke så slank nå, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 22 og er nå hele 93 cm rundt magen!!!! Help, hvor skal dette ende? Likevel har jeg bare lagt på meg to kilo......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg...Må jo få kunne kose seg litt og å ikke bare tenke på vekta... Jeg er 18+3 og skal til legen i morgen.. legen min har ikke målt meg enda kanskje hun gjør det i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra å kunne diskutere noe annet enn vekt!

 

Dessverre er jeg ikke blitt målt enda. Har termin 25.08.

Men ingen tvil om at magen er stor denne gang i forhold til forrige svangerskap.......

Føler at jeg er høygravid nå og synes magen er veldig i veien.

 

Det blir en lang sommer med denne magen :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ment å være mål som man måler selv, ved å ta et målebånd rundt magen ved navlen...

SF-mål som blir tatt av lege/jordmor er noe annet....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker også, for 100000000 gang har guttene her stikki avgårde med målebåndet mitt (for å bruke til noe helt fjernt, som å måle hvor lang gata er eller noe sånt...).

 

Dette var en artig tråd, skal kjøpe nytt målebånd i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo like meningsløst som å oppgi hvor mye en veier!!!! Det er jo differansen som er interessant.

Det er jo nettopp derfor man oppgir at man har gått x-antall kilo opp eller ned i vekt. Det nytter ikke å skrive at man veier 80 kg uten å skrive hva man veide FØR man ble gravid.

Dere må skrive hvor mye magemålet har økt.

Hva betyr det at jeg i dag måler 90 cm, når jeg ikke skriver at jeg målte 86 cm FØR jeg ble gravid. Det er stor forskjell i forhold til om jeg målte 60 cm før jeg ble gravid. Misunner forøvrig dem med livvidde. Det har jeg aldri hatt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette i slutten av 1 svangerskap, og tenkte jeg skulle gjøre det nå. Men hadde glemt det inntil jeg oppdaget et målebånd hos min mor. Enig i at det er differansen som er interessant, men et tips er jo å ha fokus på det istedenfor den dumme vekta som måler mer enn bare magen. Deprimerende synes jeg, da er det artigere å vite hvor mye babyen "vokser". Kroppen vår er bare til utlån, og selvom jeg ikke klarer unngå å gå på vekta ønsker jeg å ha fokus på noe annet,,,,

Kroppen blir jo stort sett seg selv igjen dersom man jobber litt for det etterpå, og det kan fort ødelegge mye av gleden hvis vi skal gå å bekymre oss over kgs nå....l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...