Gå til innhold

Når fortelle.........


**bambi22**

Anbefalte innlegg

Den gode nyheten om at man er gravid til familien?

Jeg er ikke engang gravid,men prøver veldig på å bli det!men gruer meg veldig til å fortelle mine foreldre om det,men aner ikke hvorfor....de bare venter på å bli besteforeldre!

blir ikke dems første barnebarn da jeg er tante til snart 4...men jeg er sistemann i rekken,og da er det visst litt stas =)

 

Når fortalte dere det???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg er heller ikke gravid, men vi er i 5 pp. Jeg har selvsagt sett for meg hele situsjonen minst 100 ganger.. Dagen da vi endelig kan fortelle det til familien!!

 

Jeg regner med at vi forteller det til foreldre og søsken så fort vi har funnet det ut, men venner og øvrig familie må vente til vi er over i 2 trimester. Dumt å fortelle det til alle dersom det skulle gå galt, så da er vi allefall over i en mer "tryggere" tri.

 

Gleder meg til å fortelle jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har sett for meg dette minst 100genger!

sambo vil ikke fortelle noe før jeg da har blitt 3mnd på vei,slik at alt er bra da!=)

Men gruer meg på en måte,og gleder meg på en annen måte!

 

Da jeg fortalte at vi var forlovet,begynte mamma og gråte og svigemor også....så lurer på hvordan det blir når vi en gang skal fortelle de skal bli besteforeldre......hehe

 

På typen sin side blir det da det første barnebarn,men 5 på min!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha........jeg ringte samme dag og fortalte hele den nærmeste familien...Ble så glad, men ga klar beskjed at vi var fullt klar over at SA kan skje og det visste dem også. Men i likhet med oss - nyte svangerskapet så lenge vi kunne :o)

Så foreldrene mine har ringt en gang hver og spurt hvordan det ligger an - faren min er så stolt !! Enda de venter et barnebarn nå i mai/juni fra broren min som allerede har to, men denne gangen så er det eldstedattera som skal ha barn :o)

 

Fordi - det kan skje når som helst i et svangerskap !

Så om det skjer rett før terminen eller i 2. eller 3. tri så ville det ha skjedd og hva er da forskjellen om man sier det når man har lyst....

Vet at jeg kunne ihvertfall ha venta etter 2 måneder eller nærmere 3 måneder - men klarer ikke å holde på hemmeligheter og er så stolt.

Til nå har jeg ikke opplevd noe som tilsier at noe er galt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+0 i dag og vi fortalte det med en gang vi fikk pos. test vi =) I hvert fall til de nærmeste.

 

Det gjorde vi første gangen også. Synes det var veldig greit, tilfelle noe skulle skje. Da er det greit å ha noen å snakke med om det. Det gikk uheldigvis galt for oss første gangen, i uke 21. Håper nå på det beste og at spiren holder seg inne i hele 9 mnd. =)

 

Lykke til til alle som prøver. Det er en spennende tid =)

 

Legger igjen litt babystøv jeg ;o) ******************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil vente til 2.trimester jeg også, ellers kan jeg tenke med det blir mye styr men svigerinner, svigemor osv dersom jeg mister...Såpass kjenner jeg dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortalte det til nærmeste familie i uke 6, noen dager senere fortalte vi det til "alle" og uken etter mistet jeg... Angrer ikke på at vi fortalte det så tidlig, har derimot fått masse god støtte da vi mistet. Kommer til å si det tidlig hvis jeg blir gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...