Gå til innhold

ang problemer med å få nr 2 + INNBILTE symptomer?


¤ Solsikken ¤

Anbefalte innlegg

forts fra over en uke siden: Tusen takk for svarene dere skrev. Dro på påskeferie rett etterpå, så fikk aldri kommentert dem..

 

4 pp gikk over i tr.. igår, 3 dager over IKM..skuff.. ingen småsøsken denne gangen og frykten for at vi skal lide av "2.gangs infertilitet" (har sikkert en riktigere betegnelse) ligger fortsatt i bakhodet. Da er det greit å vite at det er helt normalt å måtte vente litt på nr 2 også..

 

Typisk at jeg fikk tr den dagen vi skulle reise hjem fra ferie.. Der har jeg gått og prøvd å skjule at jeg ikke drikker vin som vanlig og alt, også til ingen nytte. Bare gjort omgivelsene mistenksomme..

 

Har dessuten kjent nøye etter symptomer forrige og denne pp, og har hatt prikking i brystene og vært mye tørst.. kan ikke huske at jeg har hatt slike symptomer i forkant av tr tidligere..

 

kan heller ikke huske at jeg hadde noen symptomer før uke 7-8 forrige gang jeg var gravid, men da var jo alt også nytt..

 

Har dere slike "innbilte" symptomer? Jeg mener, kanskje de alltid er der og jeg bare kjenner dem når jeg leter etter gravid-følelsen?! Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har også hatt flere tydelige svangerskapssymptomer i flere sykluser uten at jeg har vært gravid. Symptomene har vært der tre-fire dager etter eggløsning og fram til jeg har fått mensen. Har også en flott "potensiell storebror", og mente jeg kjente igjen symptomene fra da jeg gikk gravid med han: Stikkinger, menssmerter, stikkinger i brystene etc.

 

Legen min har forklart dette med at opptil 75% av alle befruktede egg ikke fester seg, men like fullt kan gi tidlige symptomer på graviditet; såkalt "kjemisk graviditet". Den befruktede eggcellen vokser på turen gjennom eggstokkene, og gir stikkinger og større "ubehag" enn om det hadde vært en u-befruktet eggcelle. I tillegg kan den befruktede eggcellen "dunke" borti veggene i livmoren uten at den fester seg, og føre til at kroppen produserer ørsmå mengder HCG (men ikke alltid nok til at det slår ut på en graviditetstest). Resultatet blir eggløsningssymptomer eller svake svangerskapssymptomer.

 

Sju-åtte dager siden jeg tror jeg hadde eggløsning nå, og symptomene er der for fullt denne gangen også :-) Krysser fingrene for at en eventuell spire klorer seg fast denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg håper egentlig ikke jeg er gravid denne måneden, men jeg har symtptomer. Leste innlegget til Otilde her og hva legen hennes sier. Det gav meg kanskje svar på mitt spørsmål også, litt over - angående graviditetssymptom. Det var iallefall et godt svar, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så da har jeg kanskje vært i besittelse av et befrukta egg .. som ikke har festa seg..

 

Takk for svar ¤¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra svar otilde, du ga meg svar på alt jeg har lurt på i det siste! Dette må dyttes opp!! Kansje du burde legge det ut som eget innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...