Gå til innhold

Petronella......


mimmi76

Anbefalte innlegg

Jeg har forelsket meg helt i navnet Petronella!! Tror det er litt vanligere i Nederland. Betyr 'stein', eller 'klippe', som Per og Petter.

Er det helt crazy å kalle henne det, eller? har nesten bestemt meg, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Petronalla ser jeg på som et "tøysenavn" ...som jeg ikke hadde satset på,men det er min mening.

Siden du nesten har betemt deg,bør du ikke høre på hva andre sier,men være sikker i ditt valg.uansett sikker greit å få litt meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg ikke er noe navn..er litt mer et tøydukke navn..er redd det lett kan bli et mobbenavn..Min mening bare!!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville for ungens del droppet det... Er et tullenavn som en venninne har brukt hele livet- og kan ikke i min villeste fantasi se på det som et seriøst navn... Isåfall må det komme som mellomnavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine ører klinger det som et tullenavn, kanskje et navn man kunne gitt en dokke på barne-TV o.l. Hvis du skal bruke det, ville jeg for sikkerhetsskyld satt det i kominasjon med et annet, vanligere navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefint. Selv får jeg assosiasjoner til Norges flotteste skuespiller - og det er jo ikke så verst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg tykkjer Petronella høyrest ut som eit kvalitetsnamn. Og eit typisk mobbenamn er det iallfall ikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når jeg hører navnet Petronella tenker jeg at det er ei tøff jente, med egne meninger og som står for det hun tror på. En de andre i klassen kan beundre i all hemmelighet, og se opp til. Og så tenker jeg at et barn som heter Petronella kommer fra et ressursterkt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er høyst uvanlig, synes jeg faktisk Petronella er et morsomt og fint navn! Men jeg er litt rett for at det kan ha erte-potensiale. Er det forresten ikke en norsk skuespillerinne som heter Petronella etellerannet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, smaken er forskjellig, men... nei ville aldri kalt min tulle for petronella. Min morfar brukte det som tullenavn da han ærtet meg. Men alle har jo assosiasjoner til hvert enkelt navn..

 

En far jeg kjenner fra åpen barnehage har en tulle som heter Petronella. Kjenner jeg får litt ubehag når han roper på henne - men det går vel over ettersom man blir vant til det!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...