Gå til innhold

barnet ned i bekkenet


mozart

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at når barnet fester seg ned i bekkenet, tar det ca. 2-3 uker før barnet kommer. Dette merkes ved at trykket mot mellomgulvet reduseres samt hyppigere toalettbesøk. Er nå 34+, og har plutselig begynt å gå på toalettet 5-6 ganger per natt, mens trykket mot mellomgulvet er kanskje så vidt blitt bedre. Kan det hende jeg føder om 3 uker? Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt at det tar 2-3 uker før babyen kommer, når den har festet seg... Hos venninna mi festa babyen seg 4 uker før hun fødte, og hennes fødsel måtte settes igang...

 

Men er jo lov å håpe, da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror ikke det er noen regel, hos søstra mi festa babyen seg i uke 30 og kom ei uke før termin. Babyen min har vært festa mer enn 2-3 uker og jeg har termin i dag. Virker ikke som om babyen har tenkt å komme enda da...

Men du har rett i det at man må mer på do, for det må jeg også. Ganske slitsomt. Slik er det vel bare :)

Ønsker deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med 2-3 uker stemmer nok ikke... Grunnen til at du går på do oftere er at babyen trykker mer på blæra..! Sist gang festet lillegutt seg da jeg var i uke 33 og kom 11 dager på overtid, altså i uke 42... Så det er nok veldig individuelt... Selvsagt kan dette stemme i ditt tilfelle, så skal ikke si at du ikke føder før tiden, men i så fall har det nok ikke noe med om barnet har festet seg eller ikke å gjøre:-) Men lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Aner ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg var hos legen dagen før jeg fødte. Da hadde hodet til babyen min ikke festet seg. I følge legen kan dette godt skje bare en times tid før fødselen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...