Gå til innhold

Når gi febernedsettende til halvtår gammel baby?


ForumMamma

Anbefalte innlegg

Babyen min var mye våken i natt. Hostet litt, litt tett i nese og hals og survet endel. Målte feberen i dagtidlig til 38,5. Ga ikke noe febernedsettende da, bestemte meg for å se an formen litt...

Ved hvor høy feber bør man gi febernedsettende? Hva gjør dere?

Takk for alle erfaringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir febernedsettende kun når datteren vår har dårlig allmenntilstand (ligger istedenfor leker, ikke vil drikke/spise noe og virker dårlig) eller når feberen overstiger 39 grader på kvelden når hun skal legge seg. Har hun derimot f.eks. 40,2 på dagen når hun ikke skal sove og virker i grei form, får hun ikke febernedsettende. Hun er en del eldre en din baby, hun er to år. Men har praktisert denne "regelen" fra hun var ca 1 år gammel. Har hørt at man ikke skal gi febernedsettende til babyer uten å kontakte lege først, så jeg ville tatt babyen med til legen. Min datter hadde urinveisinfeksjon når hun var et halvt år. Hun var da veldig survete og grinete, ville ikke ha pupp (eller annen mat, hadde begynt med smaksprøver), hadde feber (husker ikke hvor mye) og virket syk. Vi tok henne med til legen. Tror ikke babyer så ofte får feber, så jeg tror det kan være greit å få sjekket at det ikke er en infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...