Gå til innhold

Smerter i fingrene


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er så plaget med smerter i fingrene. Fingrene "sovner" stadig vekk, og ekstra ille er det om natta. Må stå opp etter noen timers søvn, for da har jeg skikkelige smerter i hånda. Så nå er jeg oppe og bruker hånda litt. Det pleier å hjelpe. Da kan jeg sove noen timer igjen etterpå. Har ganske mye vann i kroppen. Er det andre som får så vondt i fingrene som meg? Det er særlig høyre hånd som er ille. Leste i et annet innlegg at man bør unngå salt når man har mye vann i kroppen. Jeg drikker en del farris. Det skal jeg i alle fall trappe ned på. Andre tips til hva en bør gjøre for å unngå dovne fingre? Jeg har kun fire uker igjen til termin nå, så det er vel naturlig å få en del plager på slutten. Men kjedelig er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problemet, både med hender og føtter. Når jeg går, kjennes det ut som jeg går på blåflekker.

Hendene er veldig hovne og har kjempevondt i de. Langfinger og ringfinger på høyre hånd sover heletiden, ekkelt ja.

Legen skrev ødem 2 på meg da jeg var der på tirsdag og det er vel ganske mye.

Tror du skal kutte ut farris helt jeg. Og prøv å styre unna annet salt (det klarer ikke jeg). Noe salt må man da spise! Drikk en del te, prøv grønn te. Og druer hjelper meg veldig godt for det er veldig vanndrivende.

 

Ikke lenge igjen nå nei :o) Gleder meg til å få kroppen tilbake!

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, kjenner meg i gjen der ja. Har ødem på 3 og det sier seg selv at jeg ikke ser ut. Klarer omtrent ikke å gå når jeg våkner om morgenen (og natten), hendene mine er så stive at jeg ikke klarer å bøye de, knokene syns ikke (har smilehull der knokene mine stakk ut før) Jeg drikker en haug med vann hver dag, ligger med bena opp, prøver å kutte ut mest mulig salt (men det kan umulig alltid la seg gjøre), har ikke hjulpet meg noe. Nå fikk jeg vann i kroppen veldig tidlig i svangerskapet, og det har bare blitt verre. Men heldigvis er det ikke så lenge igjen, og ja jeg gleder med så sinnsykt til å få tilbake kroppen min.

 

Lykke til : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det veldig ille. Beina mine er helt ok, dvs. jeg har vann i føttene også (merker det på en del sko som er blitt for små), men har ingen smerter i beina (bortsett fra krampe i leggen da). Jeg skal kutte ut farris og salt (ikke det at jeg har så mye salt i maten nå heller). Jeg ser også fram til å få kroppen tilbake. Det er slitsomt å ha det sånn som nå. Traff en bekjent her for noen dager siden som jeg ikke hadde sett på mange måneder. Hun var helt sjokkert over hvordan jeg så ut: "Du er jo blitt helt firkantet, jo..., til og med i fjeset". Ikke særlig hyggelig å høre, men jeg er jo blitt veldig stor, og jeg tror mye er vann.

 

Lykke til dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette kalles for carpal tunnel syndrom og kan være ganske så ubehagelig.

Jeg fikk det allerede i uke 18 så jeg har operert høyre hånd, den er blitt helt fin.. Bortsett fra smerter i såret da..

Om du har 4 uker igjen anbefaler jeg deg å "holde" ut med smertene, for det tar ca. 1mnd tid før får brukt hånden igjen etter operasjonen og det skal sier at operasjonen IKKE var smertefri!!!

Har fått det samme i venstre hånd, men det frister overhodet IKKE med en ny operasjon...:) Noen sa de heller ville føde 10 ganger, enn å operere igjen, så jeg gleder meg til fødselen:-)

2 mnd`er igjen hvis ikke det blir igang satt 3 uker før pga av store vekst-hormoner hos lille-gutt:-)

(32% for stor iforhold til mål i uke 29)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Carpal Tunnel Syndrom du har kan kanskje pulserende ultralyd på håndleddene hjelpe (letter blodgjennomstrømmingen og nerveimpulsene). Jeg har gått til behandling med pulserende ultralyd hos fysioterapeut siden uke 20, og er nå så og si smertefri (har ca. 1 behandling i uken). Jeg hadde store smerter i forrige svangerskap, men slapp heldigvis operasjon. I dette svangerskapet har jeg ved hjelp av denne behandlingen hatt det mye bedre - anbefales!!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Skjønner at dette ikke er uvanlig. Jeg holder ut til ungen blir født. Operasjon høres ikke noe særlig ut. Men det kan kanskje være en idé å gå til fysioterapeut. Jeg skal høre med legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...