Gå til innhold

trenger seriøs hjelp


Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Anbefalte innlegg

jeg er så uheldig og har en samboer som omtrent latterliggjør meg pga fødsel angsten min. får bare slengt i tryne at " er det noe i veien med deg" du er jo bygd for det for h....." og det er jo meningen med livet". sitter bare her og gråter og føler meg helt alene akkurat nå. jeg må komme meg til en jord mor fortere en lynet.

kan jeg noe for at jeg er dritt redd da? jeg vet at jeg ikke egentlig vet hva jeg går til siden det er første gang! men er det nødvendig og svare på den måten da??? er det bare meg som er helt på bær tur???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. nei du er ikke på bærtur.. har / hadde fødselsangst jeg og... det er ingen lett situasjon. samboern din burde skamme seg. du trenger hjelp og forståelse nå. ikke kritikk!!!! hva slags tanker har du nå ang din situasjon? klem fra mamman til Benjamin på ti mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg må bare psyke meg opp og komme meg til en jordmor, som jegegentlig bare har utsatt og utsatt. han mener jeg overdriver, men jeg er enig med deg at han burde vise litt mer forståelse det er tross alt ikke han som skal føde.

jeg er ret og slett bare liv redd og redd jeg får en jordmor som ikke vil ta meg på alvor, trenger en som kan overbevise meg og få meg til å føle tryggere på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida bor i bergen men er bare redd for det å ikke bli trodd på en måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest samboeren din bør skjerpe seg!

 

Det er helt naturlig å være redd og engstelig før en fødsel, enten du har føda 10 eller 0 ganger før! Kanskje du kunne fått han med deg til jordmora, og snakket om det alle 3? Å takle fødselsangst er jo en del av jobben til jordmora... Og samboeren din skal være din viktigste støttespiller under graviditeten og fødselen.

 

Vil gi deg en kjempe klem! Håper han kan forstå at om en er bydg for å føde eller ikke, så følger det både positive og negative reaksjoner og følelser rundt en graviditet.

 

Du er ikke på bærtur, men reagerer som de fleste andre ville gjort!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmødre er vel som oftest hyggelige mennesker. Om du ikke har gjort det allerede, ring og bestil time i dag! Føler du ikke at jordmor tar deg på alvor kan du bytte til en annen. Det vanlige er jo å gå til en på den helsestajonen hvor du hører hjemme, men det går også an å gå andre steder, det er ikke noe problem.

 

Høres jo ut som om samboeren din faktisk er en stor del av problemet. Han skal jo liksom være der for å støtte deg. Våger du å fortelle til jordmor hvordan samboeren din latterliggjør deg pga fødselsangsten din dersom han er med? Hvis ikke bør du kanskje gå første gang alene, og så spørre jordmor om hun kan få banket litt vett inn i skallen på ham når du tar han med andre gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...