Gå til innhold

Kompenserer hun selv for "tapt melk" på dagen med å ville ha pupp på natten?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et snålt spørsmål, men jeg bare undrer litt....!

Jeg har nå begynt å jobbe, datteren min er 10 mnd.

Fram til nå har jeg ammet etter hvert måltid, hun får grøt 2 ganger til dagen, og brødskive og middag til de andre måltidene.

Hun har sovet rundt på natten uten å ville ha pupp siden hun var 6 mnd.

Men nå passer min mamma henne på dagen og da vil hun ikke ha utpumpet melk på flaske, så hun drikker bare vann på dagen, og får da kun pupp på morgenen, ettermiddagen og kveld de dagene jeg jobber (80 %).

Og nå i det siste har hun våknet på natten og vil ha pupp..

Er det for å kompenserere at hun får mindre melk på dagen, eller er det av andre årsaker?

Hun har til informasjon aldri likt flaska, og vil ikke drikke melk fra noen annet en puppen.. Vann er hun glad i da, fra tutekopp eller glass og drikker masse vann så hun får nok veske i løpet av dagen, og det hun drikker av pupp utenom overstiger nok langt over de 500 ml. som er anbefalt som minstegrense. Når jeg tømmer meg på jobb så kommer det ut mellom 250 og 350 ml....

Hva tror dere med erfaring?

Er det for å kompensere "melketapet" på dagtid at hun vil ha på natten, eller er det andre ting?

Hun har alltid vært urolig på nettene og våknet/drømmet mye, men sovner av seg selv igjen.

Hun har heller ikke fått tenner, kan være det er det som plager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv en gutt som er 5 mnd, så mye yngre enn datteren din, men det første som slo meg var at kanskje det ikke er "tapt melk" men "tapt mamma" som er grunnen til at hun vil ha pupp om natta...?

Har hørt om flere barn som søker mye til puppen for ekstra kos og trøst etter at mor har begynt å arbeide...og egentlig er det jo ganske naturlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det kan ha å gjøre med "tapt mamma" som hun over skriver.

 

Men kan godt være hun trenger melken også. Gutten min er 5,5 mnd - og ganske lenge nå har han vært ukonsentrert ved puppen på dagtid. Når han får i seg mindre enn normalt å dagtid har jeg merket godt at han tar igjen på natt, ved å drikke mye og lenge og ofte.

 

Så det er gjerne en blanding av begge deler.

 

Kan godt være det går over etter en tid, når hun har vent seg til den nye situasjonen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...