Gå til innhold

Hvis vannet går...


allergibarn

Anbefalte innlegg

... så sier jeg bare en ting "Ha en bleie klar!".

 

jeg trodde at når vannet gikk, så fosset det ut - og så var det tomt. Men nei da... Her kom det litt først og litt til og litt til. Så ringte jeg jordmor for å forhøre meg (vi bor laaangt fra sykehuset), og hun mente nok også at det var vannet som gikk. Og hun anbefalte meg heldigvis å finne meg en bleie.

 

4 av 5 som har vannavgang "går i fødsel" i løpet av 72 timer (ja, forbered dere på at de KAN ta så lang tid). Men jeg var altså den 5te som ikke gjorde det og måtte settes på kur. Tilsammen tok det 100 timer (altså over 4 døgn) fra vannet gikk til lille Sebastian ble født og da hadde jeg aktiv fødsel på 3 timer). Historien kan dere lese på "aprilklubben" om dere er interessert.

 

Men iallefall - det kom vann med jevne og ujevne mellomrom i 100 timer... De første dagene brukte jeg bleier og de siste dagene ultra natt bind. Ingen hadde fortalt meg at vannet gikk over så lang tid... phu...

 

Men nå er alt bare kos!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres nesten ut som min forrige fødsel det her!! Jeg slapp å bli satt i gang da, men ventet i litt over tre døgn før første ri kom. Da tok det riktignok bare 50 min til snuppa var ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at når det nærmer seg så skal jeg gå på en helsebutikk som selger bleie utstyr og kjøpe sengebeskytter. Eller sengebleie, vet ikke helt hva de kaller det.

En slik pakke er det vel endel i. Brukes mye på sykehjem. Skal ha det i senga på sluttem, så ikke madrassen blir ødelagt dersom vannet går der.

Etter fødsel vil jeg ha dem til melkesøl. Forrige gang lakk brystene så enormt mye den første tiden, og det er vondt å sove med bh. Da legger jeg det under lakenet.

 

Bare et tips til dere andre :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...