Gå til innhold

Er vi mange som skal ha i november? OSLO


Mamma til 3 gutter-<-@

Anbefalte innlegg

Tenker da på om det blir overfylt på fødestuene. Og hvor har dere tenkte å søke fødeplass?

 

Jeg vil føde på riksen, så ullevål som 2 valg, så Ahus som 3 valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har foreløpig termin 4. november og har også ønske om å føde på Riksen. Får jeg ikke der, så havner jeg automatisk i Bærum. Sikkert flott der også, men jeg var på Riksen sist, det er kortest vei dit og kjekt med et kjent sted, tenkte jeg, så jeg krysser fingre og tær for at jeg får plass der. Synes det drøyer i lengste laget med å få noe brev om hvor jeg har havnet, for nå er det snart 4 uker siden jeg var hos legen. :(

 

Vi får håpe vi havner på Riksen begge to, for det er jo noen som slipper gjennom nåløyet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo og skal ha 7. november. Skal føde på ABC klinikken Ullevål =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 1.nov. og fått plass på Ullevål. Fødte der sist og var veldig fornøyd. Gleder meg allerede til å bo på hotellet igjen :)

He-he...bare jeg får komme inn da...og ikke blir sendt avgårde til neste sykehus!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin ca 5. november. Det er vel en sannsynlighet for at jeg skal føde på Ullevål. Hvordan søker man? Dersom jeg ikke søker, får jeg da tildelt en plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin i midten av november, og bor rett utenfor oslo. sogner vel muligens til Fredrikstad eller Ahus, men vil søke meg til Riksen pga komplisert og dramatisk 1. gang. Men vi får se. De er jo stort sett dyktige overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen eller jordmoren skal søke for deg, jeg har fått ny fastlege, og når jeg sa jeg ville søke på riksen, så synes jeg at han så rart på meg, fikk ny time 2 uker etter første time, da skulle vi snakke mer om fødeplass og ta GU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....jeg er ikke fra oslo men fra akershus....

jeg har termin 12.11.06

 

men jeg skal føde på elverum.....har født to ganger på a-hus.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter til oslo til sommeren,så jeg er litt i tvil!Fødte på Bærum forgje gang,og var ganske fornøyd med stedet og personene der.men har hørt så mye bra om ullevål og riksen også,så vet virkelig ikke...Men j vil ikke bli sendt videre når fødselen først er i gang,så det er kanskje best og ta bærum,så vet j ihvertfall at det ikke blir noe tull.Er jo ikek sålangt fra oslo til bærum heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig termin 27. november, og VIL til Ullevål. Har ikke søkt ennå, men håper å få plass. Var der da førstemann ble født. Hadde en meget traumatisk og komplisert fødsel, så håper jeg blir prioritert.

 

Jeg lurer på om noen vet om man får sykebil om man ikke får plass i Oslo? Vi har ikke bil og mannen min har heller ikke lappen, så det hjelper ikke å låne en heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 4. nov, fødte sist på ullevål, ønsker meg dit igjen. Synes også vi hadde det veldig bra på hotellet. Nå blir det jo anderledes selvfølgelig, med en jente på 2 år fra før. Men jeg gleder meg veldig, og synes det er så godt at jeg er 12 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at dere blir hentet i sykebil med mindre det er noe galt og dere må fraktes raskt til sykehuset. Så dere blir nok nødt til å ta drosje... evt. få en snill nabo/venn til å kjøre dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 30.nov.

 

Kommer nok til å søke på A-hus, mulig riksen på 1., men der er det nok fullt. Har hørt så mye dårlig om ullevål, og dessuten er det jo helt sikkert stapp fullt der, så siden jeg "hører til" A-hus, og jeg har hørt mye fint om det, så tror jeg at jeg søker meg dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 28. oktober, men kan jo fort gå over i november siden jeg er førstegangs :) Jeg skal føde på A-hus siden jeg er fra Skedsmo. (Men er jo nesten oslo da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du snakker med fastlegen din og han/hun hjelper deg med å søke plass. Jeg har også termin 5 november og har fått plass på ullevål. Jeg har da ikke søkt om plass på ABC klinikken da jeg er en stor tilhenger av SMERTESTILLENDE ved fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 9. november og har fått plass på Riksen. Jeg gikk tidlig til privat lege hvor hun sendte inn søknad så fort prøver og alt var i orden. Jeg ringte også opp til Riksen og hørte om de hadde fått min søknad ca to uker etter. Da kunne de bekrefte at jeg hadde fått plass. Har også fått bekreftelse per brev og time til UL 7. juni.

 

Jeg bor på Skillebekk i Oslo og fikk beskjed av min fastlege at jeg automatisk skulle på Bærum. (en annen venninne av meg som også bor i området fikk plass i Drammen) Han trodde ikke sine egne ører da jeg sa jeg hadde fått plass på Riksen. Han mente det var som å vinne i lotto....

 

Jeg er ihvertfall kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, nå er vi to!!!

 

I posten i dag lå det etterlengtede brevet: Jeg har fått plass på Riksen!!! Brevet var datert 7. april, så her har det visst tatt litt tid fra det forlot sykehuset og så kom plutselig påsken, så da har det vel ligget litt på postkontoret også. Men hva gjør vel det? Jeg er så glad, så glad. Og når jeg attpåtil har bursdag i dag, så kunne jeg ikke fått noen bedre presang!

 

Jeg fikk time til UL 8. juni, men må sende mail om at det ikke passer da jeg er i Spania og kuuuuuler'n akkurat da. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vi virkelig! Det kommer vel ikke til å gå opp for meg at jeg har fått plass der før jeg ligger på føden og spriker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å ha flyttet til Oslo snart. Regner med å føde siste uken i november, men visste ikke at man måtte bestille fødested så tidlig. Hjelp, jeg må visst forte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...