"Frostpinnen" Skrevet 15. april 2006 #1 Skrevet 15. april 2006 5 egg 200 g sukker 135 g hvetemel 2 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 1 pl. mørk sjokolade Egg og sukker piskes til stiv eggedosis.Mel med bakepulver og vaniljesukker siktes i. Kok opp en halv dl vann, trekk av platen og smelt kokesjokoladen inn, has i røren og bland det hele forsiktig sammen. 170 grader 40 min 26 cm springform Del kaken i to etter at den er avkjølt og ha vaniljekrem blandet med stiv krem i mitten. På toppen har jeg denne glasuren: 1 kopp sukker 1 kopp kremfløte 1/2 kopp smeltet melange 1oo g firkløver sjokolade. Sukker,fløte og smeltet smør blandes og kokes opp, ta kjelen av platen og rør inn sjokoladen.rør godt. Sett den i kjøleskapet i ca 2 timer før den smøres på kaken.
Pusemamma11.10.06 Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Dette er akkurat den kaken jeg er "oppvokst" med!! (uten vaniljekrem i midten..bruker litt av glasuren også i midten.) Den er alltid med i vår families selskaper! Nyyyydelig god!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå